07 oktober 2009

DUMT HUVUD...


...så får kroppen lida sägs det...

MEN

I mitt fall gäller "Dumt huvud så får huvudet lida"!

Min källardörr krånglar - egentligen sätts den fast med en klinka men eftersom den är så trög använder jag mig oftast av ett tjockt bräde som jag kilar fast mellan marken och dörren för att få den att hållas fast...

OCH

Om nu någon, mot förmodan, får för sig att göra inbrott tack vare min beskrivning av husets säkerhetssystem så för all del - pröva er lycka - ta gärna med en container på samma gång och hämta bort alla svarta sopsäckar som ligger utanför - de som jag tydligen aldrig själv får att försvinna...


Iallafall - eftersom vädergrejsemojslaitos eller vad f*n det nu heter varnat för hård vind inatt bestämde jag mig för att kila fast brädet DUKTIGT hårt ikväll så att dörren inte flyger upp och sedan stör mig halva natten...


Dubbelvikt trycker jag allt jag orkar på fanskapet...

OCH

BONK!

Plötsligt trillar brädhel*etet ner på marken -jag hinner inte ens reagera innan jag huvudstupa åker in i betongväggen med pannan före - KRONK!

Nu sitter jag här, sur bitter och inåtvänd, med värkande, lätt uppskrapad bula i pannan...

Dörrfanskapet skiter jag i - blåser det så blåser det - mitt huvud tål inte mer idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar