12 november 2009

BILFEBER


Jag har drabbats av bilfeber...

MEN

Det är inte det vanliga "Nu ska jag ha en nyare och bättre bil" som det vanligtvis handlar om när man vill ha ny bil utan "Bilen måste säljas så att jag kan fortsätta vara på vårdledigt ett tag till"...

FÖR

Även om det är en ren lyx att man har möjlighet att vara hemma med sitt barn tills det fyller tre år är det verkligen ingen fröjd att ha det knapert...


Bilen ska säljas och då behöver jag istället en liten, billig bil med vars hjälp jag sedan kan ta mig fram och tillbaka.

Som enkelspårig kärring är det här med "ny" bil ingen lätt sak. Nu har jag suttit flera dagar och läst bilannonser men vad hjälper det? De enda bilar jag någonsin ägt själv har varit Toyota och eftersom jag nu ska ha en, till inköpspris, BILLIG bil måste det bli ett annat märke - inte nog med att man då måste kolla pris och kilometeruppgifter - man måste även läsa alla tester som gjorts över just den och den begagnade bilen...

OCH

Det är ju inte kul!

FAST

NU har jag hittat just DEN bilen - min ögonsten - kärlek vid första ögonkastet:





Nej, jag har aldrig tidigare varit den "rosa" typen, har jag fått välja färg har det antingen blivit svart eller rött...

MEN

Man kan ju alltid ändra sig!


Är man tvungen att köra omkring i en billig bil kan man väl åtminstone köra omkring i en exceptionell billig bil!


Den här vill jag ha!


Nu måste jag bara se till att få Toyotan såld så att jag kan köpa den här...

OCH

Hinner jag inte köper jag en annan liknande bil och låter måla den i samma färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar