29 januari 2009

DYRT FÖR DEM?

Hittade ett brev från min Internetleverantör mellan sätena i bilen...

Brydde mig inte om det tidigare - gissade att det var reklam...

TJI fick jag!

Bästa kund

Vi utvecklar Soneras bredbandstjänster kontinuerligt och höjer hastigheten på Er ort till den nya hastigheten 2 Mbit/s före den 1.2.2009. Priset för Ert bredbandsabbonemang enligt den nya hastigheten är i fortsättningen 54.90 euro i månaden...

OCH

Sedan är det ett enda pirr om hur dyrt det är för dem att hyra ledningar för att inte tala om hur dyrt det är med service, underhåll och reparationer.

Dyrt för DEM?

Jo, jag tackar jag!

Tydligen är det helt i sin ordning att jag ska betala 26 euro mer i månaden för en hastighet jag inte ens vill ha?

"Ni har dock rätt att säga upp Ert tillsvidare gällande bredbandsavtal omedelbart"

Hur är det med kunderna som hyr sina datorer i samband med Internetanslutningen då?

VA?

NÄNÄ!

Jag tänker minsann behålla min anslutning...

OCH

KONSTANT ringa och klaga på det ena och det andra så att jag får valuta för mina pengar...

Jag är på mammaledigt...

Jag har tid!

HA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar