08 januari 2009

DAGENS MAIL!

Dagens mail:


Kära bloggare!

Jag har genom dessa dagar lidit ett helvetes kval eftersom jag saknar din skrift så mycket. Jag har förståelse för att du har fullt upp med hus, tre barn (varav ett relativt nyfött), djur och hushåll men jag skulle verkligen bli glad om du tog dig tid någon gång nu och då att skriva ett par ord.

Eder hängivne läsare


NÅJA


EGENTLIGEN gick dagens mail så här:


"Har du lagt av med bloggandet?"


FAST


Man ska ju inte hänga upp sig på små detaljer...


Kära hängivne läsare!


Dina ord om att du saknar min skrift gör mig rörd och får mitt hjärta att kännas varmt!


Tyvärr är det nog som du skriver - att jag har fullt upp med allt man samlat på sig under åren - hur kunde jag till exempel vara så dum att jag köpte ett hus med veduppvärmning? Luftvärmepumpen drar maximum el när det är så här svinkallt ute och trots att de SÄNKER elkostnaderna i Sverige HÖJER snåljåparna priset HÄR? Fattar du logiken i det!?! Visst kunde jag sätta på den direkta elvärmen men då får vi leva på vatten och tallkottar några månader efter utjämningsräkningen i höst IGEN en gång och ärligt talat har jag ingen lust med det!


Ungarna har haft jullov vilket i princip har betytt att alla datorer varit upptagna från morgon till kväll och även om de inte varit det hade det ändå inte funnits tid att sätta sig ner för att knappra på tangenterna - dessutom var nagelsaxen försvunnen så mina naglar fastnade mellan knapparna så fort jag försökte mig på att betala räkningar - gnäller fodringsägarna ska jag be dem att skicka nagelsaxar eller så får de gott vänta nästa gång den är försvunnen igen!


Under jullovet har vi nästan bara varit hemma - njutit av sovmorgnar och tagit allt i vår egen takt...


MEN


DEN lyxen är det ju slut på nu - skolan började igår - suck och stön!


Jag HADE faktiskt tänkt blogga igår men plötsligt var min nya soffa levererad på gården så sedan fanns det ingen tid över för det - i flera dagar innan hade jag, varje gång den lilla sov, möblerat om så att den nya soffan skulle få plats - gissa om det sedan retade mig när den ÄNTLIGEN kom och sedan fick stå I TIMMAR där ute eftersom chauffören tydligen hade en klausul i sitt arbetskontrakt där det stod angivet "jag behöver inte hjälpa kärringar med att bära in soffor"!?!




Den är inne nu och hela familjen turas om att vakta nyförvärvet med en sprayflaska med vatten så att katterna inte börjar vässa klorna på den OCKSÅ!


Inte är den särskilt bekväm heller men köper man en billig soffa får man väl skylla sig själv - kanske den blir bättre om vi hoppar i den?


ELLER


Kanske vi borde låta katterna klösa så mycket de vill - mjuka upp tyget på något sätt?


Dop ska det bli också - ytterligare en sak man går och funderar på.

Släktingar droppar in från både Sverige och Österbotten - det är alltså inte bara dopförberedelser så som präst, ställe etc etc som skulle bokas utan även "var ska man placera alla - var ska de sova"? Dopmenyn var ett bekymmer ända tills vi bestämde oss för att bjuda på Euroshopper kaffe i plastmuggar med grahamsskorpor till - ingen större risk att det går åt mycket då inte - billigt och bra samtidigt som det kräver minimi arbete förberedelser...



NÅGOT hittar vi väl på - våffelkex brukar ju alltid gå hem...




Du förstår kära hängivne läsare att här ÄR det lite körigt...

MEN

Det kunde ju vara värre så jag ska inte gnälla!

Eder hängivna bloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar