14 juni 2014

Loppislördag!


Även om jag själv rantar fram och tillbaka mellan Jeppis och Nykarleby varje vardag är det någon annan i familjen som snällt får hållas i hemtrakterna, jag menar då "Lilla Damen"...

OCH

Eftersom livet är bra orättvist (enligt henne) - JAG får ju minsann åka till Jeppis vaaaarenda dag och HON får aaaaaaldrig åka dit blev det en dag i storstan för henne också idag.

Vi körde loppisrunda!

I och med att det var lördag började vi upplevelsen på åldringsvännernas loppis. Nu är det så att den tidigare har varit en klar favorit (för mig, inte för henne pga för lite leksaker) - inte nu längre dock. Förr gjorde man verkliga "fynd" där, deras prissättning gjorde att man släpade med sig allt möjligt onödigt hem - ingen skillnad om man faktiskt behövde det man kånkade hem eller ej...

FÖR

"DUH, det var ju BILLIGT och vem vet, det KUNDE ju vara bra att ha!"

FAST

Dagens besök var ganska onödigt - prissättningen fick mig att höja ögonbrynen flera gånger och av samtalen mellan de andra besökarna att döma var jag definitivt inte ensam om att anse att det mesta var lite väl dyrt.

VILKET

Är synd!

Jag förstår att de höjt priserna på en del saker, det gör jag verkligen - så billigt som det var förr var det ett rent paradis för loppisgalna, fyndgrävande kärringar som jag (läs: bättre än sex och DÅ är det billigt)...

MEN

Jag skulle rekommendera en lite mildare prissättning, något där mitt emellan! Som min före detta svärmor sade: "Det ska vara någon määrä med allt" (eller hur det nu var, man glömmer så lätt i min ålder).

Nå, vi strosade runt på andra loppisar:
Mamma, kan jag få det här? Vad kostar det här mamma? Om jag får den här, får jag något annat då mamma? 
Åt på Hesburger:
En kerrosateria med cokis, en hamburgermåltid med cokis och bara ketchup i hamburgaren och en juustoateria med cokis men utan kött i hamburgaren. Jojo! Allt i bara - allt utom köttet! Nej, ingen biff! 
Handade mat på Citymarket:
Jag går bara och ser på leksaker mamma! Maaaammmmaaaa, de har WINX CLUB! Jag är häääääär, vid leeeeeksaaaakerna mamma! Hööööör du mig mamma? Vaaaaar äääääär du? De har WINX CLUB! Kaaaaaan jag fåååååååå såna? Maaaaaaammmaaaaaa!

OCH

Sen körde vi hem:
Jag ska räkna till 100 nu mamma, vad kommer efter 29? Trettio! Trettio! Sen då? Trettioett! Trettioett! Sen då? Nå vad kommer efter ett? Två? Ja! Trettiotvå! Sen då?

He va he!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar