13 juni 2014

Kärlekskoden!


Fick tips om programmet "Kärlekskoden" av en arbetskamrat förra veckan...

OCH

Först blev jag "NÄ Ä"...

MEN

När jag fick höra att det baserade sig på, så kallad, vetenskaplig grund blev det genast mer intressant. Jag har i och för sig bara sett det första avsnittet ännu - det har inte funnits tid att se de andra men redan nu har jag fått mer kött på benen...

OCH

Mersmak!

Innehållet var inget nytt - jag menar, att man reagerar på dofter är ju allmän kunskap. Jag hör till den skaran av människor som genast reagerar på mina medmänniskors lukt - trots att jag för det mesta går i min egna lilla värld av blommor och varken ser eller hör min omgivning behövs det bara en liten bris med rätt after shave på rätt man för att jag ska vakna upp och vända mig om för att sniffa upp lite mer. Och nej, det är inte bara män och deras dofter jag nappar på - en kvinna med "rätt" parfym är precis lika lockande. Ja, inte själva kvinnan då utan DOFTEN!

Att rösten är viktig är ju ingen hejdundrande nyhet det heller - en del människors röster skulle jag kunna höra på 24/7 - bara blunda och verkligen LYSSNA.

Däremot tror jag inte att jag lägger märke till hur folk rör sig?

Tydligen bara dofter och röster som når in i min lilla världsbubbla.

FAST

Det nya, för det FANNS något nytt med det hela, var det här hur män och kvinnor "väljer" sin partner: Mannen i programmet (vänta, jag ska googla...jaha, tydligen hette han Staffan) hade en kandidat för doft, en annan för rösten och en tredje för hur hon rörde sig...

GRETA...

Å andra sidan valde en person för rösten, samma person för doften och sen, när det gällde hur de rörde sig, blev det SAMMA karl?

SÅ?

Vad betyder det?

Kan det vara att män på nåt sätt är skapta så att det mesta genetiskt är anpassat till en enhetlig kombination så att kvinnorna, om de gillar EN sak hos den här karln också automatiskt gillar fler saker?

MEDAN

Karlar helt enkelt bara behöver NÅNTING överhuvudtaget för att bli attraherade? Typ fina ögon, rätt sorts rumpa eller ett leende?

Sånt där är intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar