30 augusti 2013

Svart & enhetligt!


Ända sedan vi flyttade "hemifrån" har jag letat efter svarta, djupa tallrikar...

FÖR

Jag vet faktiskt inte vad som hänt men alla djupa tallrikar har bara försvunnit? Äldre dottern köpte till slut en rosa tallrik på missionsstugan i Jeppis så att "hon skulle kunna ha sina flingor i nåt annat än dessertskålar, mutter mutter knorr knorr" och efter en tid hittade jag faktiskt ett par av mina allra första djupa tallrikar - de jag köpte 1990 när jag flyttade till Åland (Arabia, naturligtvis), i en bananlåda...

MEN

Även om det i princip BORDE räcka med tre djupa tallrikar i en familj bestående av tre personer så fungerar det inte i praktiken - trots att man nyss diskat och det enligt naturens alla lagar borde finnas (var ***** ÄR de???) tre tillgängliga tallrikar på hyllan återfinns MINST två av dem på botten i diskhon.

Vart jag försöker komma?

Att vi behövde FLER!

När man letar efter något är det en lögn att hitta - i början var jag väldigt hård - det skulle vara svarta och det skulle vara enhetliga tallrikar...

FAST

Med tiden blev jag mer och mer desperat - "strunt samma om det var svarta bara det var enhetliga", sen "nå stor skillnad vilken färg och om de är likadana" men resultatet blev det samma - vi hade tre tallrikar. Punkt.

TILLS

Jag, idag, förde en krossad soffa till Ekorosk - där stod en man och kastade PORSLIN i en container. Naturligtvis var jag ju tvungen att ropa "MEN VAD GÖÖÖÖÖÖR DU?????" så han vände sig om, visade fram en hög med svarta, djupa tallrikar och frågade:

"Vill DU ha dem då?"

Japp, nu har jag ÅTTA svarta, djupa tallrikar (jo, de jag fick idag är likadana)!

Var de finns?

På botten av diskhon naturligtvis!

DUH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar