16 juli 2008

TEKNISKA UNDERVERK!

Idag köpte jag barnvagn...

På LOPPIS!

FÖR

Jag fattar inte varför folk sätter ut oerhörda summor på nya vagnar när det finns skapliga begagnade för en BETYDLIGT mindre slant?

OCH

Mina två andra ungar klagade då aldrig över SINA vagnar - de trivdes ypperligt i sina bättre begagnade - hur nöjda som helst även om JAG gärna hade struttat omkring med designvagn a´ la 1994 och 1996...

MEN

Man kan ju inte få allt eller hur?

IALLAFALL

Dagens inköp var ett impulsköp...

EGENTLIGEN åkte vi in till stan för att köpa kläder till ungarna (slutrea - asbilligt) och åker man in till stan MÅSTE man gå på loppis - en stadsresa utan loppis är som att sitta på toaletten och upptäcka att allt toapapper är slut...



Vi gick alltså på loppis...

OCH

Där snubblade jag över en vagn - en sån här:



(Bilden är snodd från http://www.nettimarkina.com/ eftersom jag är för lat för att ta en egen)

Vad den kostade?

Sextio euro!

Ganska billigt eller hur?

Det tyckte iallafall jag så hastigt och lustigt bestämdes det att DEN skulle hem till oss...

OCH

Allt gick YPPERLIGT ända tills den var betald, utkörd och skulle in i bilen!

SA*ANS TEKNISKA UNDERVEK!

För dessa 60 euro ingick det ingen handbok och TRO MIG - den skulle minsann ha behövts!

FÖR

Jag är helt hundra på att det är enklare att vika ihop en BMW än en av dagens kombivagnar!

JÖSSES vad där finns finesser!

"Trycker man HÄR flyttas handtaget 10 centimeter åt vänster, trycker man DÄR böjs det lite bakåt, drar man i två fästen samtidigt är det bara att svänga hela handtaget så att vagnen hux flux går åt andra hållet, drar man i det här fästet HÖJS vagnen några centimeter, drar man i det där fästet SÄNKS den några centimeter..."

Jäklar vad vi höll på!

Efter 20 minuters gapskrattande vridande, vändande, tryckande, knäppande och lirkande ute på den fullbelagda parkeringen var det YTTERST nära att den, fastbunden i dragkroken,  hade fått RULLA efter bilen hem...

MEN

När dottern till slut lyckades pilla bort hjulen och hon sedan drog inifrån samtidigt som jag knuffade på utifrån fick den plötsligt plats i baksätet och vi kunde ÄNTLIGEN åka hem med nyförvärvet (efter en tio minuters vilopaus - vi var totalt slut av allt skrattande).

Väl hemma sökte jag upp tillverkarens hemsida...

FÖR

Det MÅSTE ju gå att vika ihop åbäket - annars skulle jag bli tvungen att köpa en släpkärra OCKSÅ för att kuska den fram och tillbaka...

OCH

Tydligen GÅR det eftersom säljaren av denna vagn har lyckats bunta ihop SIN så där snyggt:



MEN

Tillverkarens manual, som för övrigt består av FJORTON A4 SIDOR, är helt och hållet på TYSKA...

FAST

Vad gör det?

Dottern börjar ju läsa just det språket i höst - tack vare mitt impulsköp har hon nu något att öva sig på!

Tänk vad bra!

Vad glad hon ska bli! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar