07 mars 2008

LOTTOPRISER HÄR & DÄR

Under tiden jag jobbat där jag jobbar har jag åtminstone kommit till insikt med EN sak...


Folk spelar bort OTROLIGA mängder av sina pengar - det är nästan OFATTBART hur mycket en del människor sätter ut på just spel!


VISST


JAG spelar också - har ända sedan jag fick börja spela sysslat med allt mellan Bingolotto, skraplotter, Lotto och trav...


FAST


NÅGON måtta får det alltid vara - mest för att plånboken sätter stopp!


MEN


Vad som STÖR mig med det här spel är bland annat skillnaden mellan Lotto-priser på att spela i Sverige och att spela i Finland!


Ta till exempel en vanlig rad i Sverige - sju siffror - ingen Joker : 3 kronor!


TRE KRONOR!


Enligt Forex är det idag hela 33 cent!



Vad är det då jag pirrar om?


JO...


Vad kostar SAMMA rad om jag spelar den här i Finland?


80 cent!


SJU KRONOR OCH TRETTIOFYRA ÖRE!


Om jag då väljer att använda HELA lappen (utan Jokrar för dem vinner man ju ändå aldrig på) - desto fler rader ju större chans att vinna - blir summan av kardemumman i Sverige 36 kronor medans jag i Finland måste punga ut med 88 kronor och 7 öre.


En jäkla skillnad eller hur?


ELLER HUR?


När jag diskuterat den här saken med andra här - hur det är betydligt billigare att spela Lotto i Sverige än i Finland får jag nästan alltid samma svar:


- Ja, det kan hända men HÄR går ju iallafall överskottet tillbaka till samhället så på det viset stöder vi ju samhället samtidigt som vi har en chans att vinna lite pengar!


Vaddå propaganda?


Som om inte samma system körs i Sverige?


Det här stör mig - jag kan inte hjälpa det - jag tycker verkligen att det är FEL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar