28 mars 2008

HÄR DAMMAR DET!

Min far påstår att min blogg dammar...


DET kan jag hålla med om - det finns varken tid eller ork över att blogga - jag hinner knappt starta datorn mer än en gång i veckan och då går mesta tiden till att ladda ner mailen och försöka svara på en bråkdel innan det är dags att logga ut igen för att inte tala om alla räkningar som envisas med att ramla in och bör betalas...


Måste erkänna att jag är smått skeptisk till att livet ska vara på det viset - VAR är MIN Lottovinst? Den som skulle göra så att jag fick betydligt mera tid och pengar över?


Va?


MEN


Iallafall - de få gånger jag verkligen får igång datorn drar jag ofta ett snabbt varv genom nyheterna så att jag har NÅGOT hum om vad som händer i världen...


OCH


Inte blir man gladare av det heller inte!


Som idag när jag till min stora fasa ser att Louise pappa får vara hennes vårdnadshavare i fortsättningen också?


HALLÅ!


Hur i hel*ete tänker de?


ELLER

Tänker de överhuvudtaget?


När det gäller adoption eller konstgjord befruktning är det ett jäkla pådrag om vem som passar som förälder eller inte. DÅ snokar man minsann - trynar i soptunnorna utanför huset efter pyttesmå indikationer om att den eller den kanske inte vore SÅ himla lämplig som förälder för kastar man en halväten ost tyder det kanske på att man är slösaktig och därför inte kan se till att barnet får en skaplig framtid...


TYP


Medans då vilka as som helst får fortsätta vara vårdnadshavare och föräldrar bara de biologiskt lyckats tota ihop en liten unge - klarar man DET så betyder det tydligen att man är lämplig att ta hand om barnet också?


Hur tolkar DEN kommunen föräldrabalken?


2 a § Barnets bästa skall vara avgörande för alla beslut om vårdnad, boende och umgänge.

Vid bedömning av vad som är bäst för barnet skall det fästas avseende särskilt vid

- risken för att barnet eller någon annan i familjen utsätts för övergrepp eller att barnet olovligen förs bort eller hålls kvar eller annars far illa, och

- barnets behov av en nära och god kontakt med båda föräldrarna.


Hänsyn skall tas till barnets vilja med beaktande av barnets

ålder och mognad.


Skäms de inte?


Jag blir så ARG!


Önskar er alla en riktigt fin dag (och veckoslut för med min fart startar jag knappast datorn under den här helgen heller) - här är det TONVIS med SNÖ - hela världen är vit - URK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar