16 augusti 2016

Snålt matsmältningssystem? Dagens tips!

Mitt matsmältningssystem är OTROLIGT snålt - allt jag stoppar i munnen ska, per automatik, sväljas...

OCH

Allt jag sväljer ska behållas tills det säkert inte finns minsta lilla pytteliten mikrodel av näring kvar - ju mer jag stoppar i mig, desto längre måste det idisslas. En ko må ha fyra magar men det är rena barnleken mot vad någon gastroskopi skulle hitta på mig.

På riktigt!

De som springer och, ja hur ska jag nu uttrycka mig fint...gör "nummer två" efter varje måltid samt de som har så kallad "normal" matsmältning har ingen aning om vilken pina det är att ha en kropp som pantar på ALLT

Uttrycket "snål så man skriker när man skiter" är helt klart påhittat av någon med trög mage!

Iallafall - så här har jag haft det i hela mitt liv.
Om min kropp har fått för sig att det är spartider har INGET fått den att ändra sig.

FAST

Nu har jag hittat lösningen (bokstavligt talat) på problemet:



Ortis "Fructolax" i tablettform!
Gudagåvan för den förstoppade saten.

Nej, jag skämtar inte - det här är blodigt allvar - jag är 45 så kiss&bajsåldern har gått om för länge sedan (nästan).

Jag har, i stort sett, testat alla medel som finns på marknaden men den här är något i hästväg. Första gången jag prövade tog jag en tablett på kvällen innan jag gick och lade mig...sov som en stock ända tills klockan tre på natten när jag väcktes av ljudet av min egen mage...

SEN

Var det bara att bita ihop och besöka ett helt annat av husets rum än det man vanligtvis befinner sig i den tiden på dygnet.

Det är inte bara jag som är imponerad - som en väninna sa dagen efter att jag gav henne en tablett för att testa:

- HE E NO PROINA I HEDEE!!!


OM ni någongång behöver "lite" hjälp på traven...
Ta en sån här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar