13 februari 2011

Hoarding vs Minimalism


Nu när jag (desperat) försöker få huset både tömt och packat förvånas jag än en gång över den MÄNGD med saker som vi har...

FÖR

Det tar aldrig slut!

Hade vi inte bestämt oss för att flytta nu skulle jag ha förblivit en god kandidat till "hoarder" och hade jag bara haft råd med en enorm flyttbil där alla mina saker fått plats skulle jag förmodligen släpat med mig precis ALLT upp till vårt nya hem också - IBLAND är det en fördel att ha lite pengar!

Det räcker inte med miljoner prydnadskuddar, otaliga sängöverkast, madrasser, filmer och böcker, nej nej, här finns (fanns) kläder tillräckligt för att klä ett halvt landskap och även om jag nu gjort min samhälleliga plikt och skänkt en massa klädesplagg till välgörenhet har desto mer hamnat i "nujäklarbrännervidenhärskiten"-tunnan för det har inte funnits tid eller ork att tvätta upp allt...

OCH

Igår när jag, efter några timmars bålövervakning på gården, bet ihop tänderna och kravlade mig in i ett av vindsförråden hittade jag ungarnas skolväskor från fjärde klass - de som de kom hem med i början av sommaren, de som innehöll alla årets skolböcker, teckningar och annat "gulligt", de som jag lade undan för att gå igenom någon gång när jag hade tid. Hur gamla ungarna är nu? Ja, dottern går i gymnasiet och grabben i åttan!

Vad tänkte jag på?

Från och med första mars är det minimalism som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar