05 september 2008

VI KAN ZAPPA!


NU kan vi zappa...

FÖR

Vi har nämligen slagit på stort och skaffat oss Viasat!

EGENTLIGEN

Finns det inte pengar till det - varje månad är det samma enformiga skit - det är min starka åsikt att pengar så snabbt som möjligt borde avskaffas och det där med betalningar kunde skötas på ett vettigare sätt...

MEN

När det inte finns överlopps pengar har man inte råd med diverse hobbyn...

OCH

Ska man sitta hemma på grund av att man inte har råd att göra något annat roligt måste man väl ändå kunna se på tv...

DET tycker jag iallafall...



NU kan vi alltså zappa tv-kanaler sedan två dygn tillbaka!

Första dygnet av zappandet var oerhört givande - efter en timmes slagsmål om vem av oss som skulle ha makt över fjärrkontrollen delades tiden upp - den person som hade kontrollen fick välja ett program - när det programmet var slut övergick turen till nästa som då, i sin tur, fick välja ett program - se på det tills det tog slut - så nästa osv. osv.

Systemet fungerade perfekt ända tills det började visas förlossningsserier på en kanal...

VIPS

Var det slut med den diplomatin - nu skulle mamma se på det här - PUNKT SLUT!

Andra dygnet var zappandet inte lika kul mera - det kom egentligen inget vi ville se på...

OCH

Efter det att jag somnade sittande i soffan och i samma veva tappade fjärrkontrollen i golvet fungerade den inte längre - det gick inte att byta kanal - DET VAR DET - ett futtigt dygn så har man sönder kontrollen - himla smart men "shit happens" - "orka bry sig"...

FAST

Det visade sig förstås efter någon timme att det inte var något större fel (ännu) - det var bara jag som i mitt yrvakna tillstånd hade pulat in batterierna fel väg - efter en smärre ändring tillbringade vi kvällen i zappandets tecken IGEN en gång och den här gången föddes inga barn så ungarna fick bestämma bäst de ville...

Skoj det här med tv...

Jag undrar vad det kommer idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar