Läste ett inlägg på facebook idag där personen frågade sig om det verkligen finns något som heter "tvillingsjäl" och det fick mig att fundera - vad tror jag?
Har vi alla en tvillingsjäl?
Har vi, mitt i allt, två?
Fler?
Många?
Existerar det överhuvudtaget?
Ni vet när man träffar en person och man, innan någon av er ens öppnat munnen, VET att "den här personen GILLAR jag " - är det då ens själ som känner av den andres själ eller är det, helt krasst, den vetenskapliga cocktailen av kemiska substanser som kickar in? Typ...30 cl Dopamin...10 cl Oxytocin...20 cl Serotonin...blanda och NJUT.
Va?
I och med att jag själv hör till den typen av människa som reagerar på andra människor DOFT (eller lukt) tycker jag att det här med kemi är logiskt. Jag har alltid mycket svårt att beskriva en annan människas utseende - jag bryr mig inte ett dugg om hur någon ser ut - däremot händer det väldigt ofta att jag andas in lite djupare efter ett möte med en annan människa bara för att han eller hon doftar så in i Norden GOTT. *feeling kinky*
FÖR
Att inte tala om röster.
En del människors röster är som ljuv musik i mina öron (min absoluta favorit är fortfarande tanten på tåget) - där är det ju också vetenskapen som spökar eftersom den röst jag reagerar på antagligen har en viss tonnivå som, i sin tur, sätter igång någon slags kemisk reaktion i min lilla hjärna.
MEN
Det här med kemi kan inte förklara begreppet "tvillingsjäl" - när man träffar någon man bara VET att man hör ihop med på något sätt utan att man kan definiera det på ett exakt sätt...det känns bara "rätt" på ett djupare plan och det kan det gå ÅR utan att man har kontakt...
FÖR
Att, genast när man ses / träffas / pratar igen, känna den där känslan - att man hör ihop.
Att biten man undermedvetet saknat sätts på plats igen.
DET kan inte förklaras vetenskapligt.
Det kan det inte.
SÅ
Jag antar att jag hör till skaran som tror det finns tvillingsjälar.
Visar inlägg med etikett Tänkvärt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tänkvärt. Visa alla inlägg
04 mars 2018
16 maj 2015
Stackars lilla pojke...
Häromkvällen såg jag på "Poliisit - kotihälytys"...
OCH
Visst har jag gjort tidigare också - bland annat såg jag programmet när de hittade en försvunnen man nedgrävd i en rabatt när de sökte efter honom...
FAST
Trots att just den händelsen gav mig en icke önskvärd "AHA upplevelse" - att det faktiskt FINNS totalt störda människor i ens omgivning, att vem som helst av de personer man träffar under dagen kan vara helt, totalt ONORMALT sjuk i huvudet och att man egentligen inte alls är så säker och trygg som man kanske TROR att man är...
SÅ
Fick det här programmet, det jag såg nu, mig riktigt upp och ner...
FÖR
Den här gången handlade det om en utryckning som poliserna gjorde till ett hem där en femårig pojke ringt på grannens dörr efter att han inte kunde väcka sin pappa. Pojken hade först bäddat ner sin pappa på vardagsrumsgolvet med en filt, en nalle och leverlåda på en stol bredvid...
OCH
(det är inte ofta jag svär här på bloggen efter att jag flyttat till Österbotten)
FY FAN...
Säger jag bara - hur det skar i mitt hjärta.
Det gör det fortfarande.
Här kan ni se klippet...
Tämä on poliisipartion surullisimpia tehtäviä – pikkupoika peitellyt kuolleen isänsä ja laittanut nallen kainaloon
15 augusti 2008
TÄNK DIG...
Tänk dig känslan av att vara ensam - du har ingen riktig vän - ingen du kan umgås med varken i skolan eller på fritiden...
Varje morgon du är på väg till skolan vet du att du kommer att vara som osynlig ända tills du kommer hem...
Det är egentligen ingen som retar dig...
MEN
Det är heller ingen som lägger märke till dig eller accepterar dig som du är...
Rasterna tillbringar du för dig själv - gärna med att sysselsätta dig med något så att det ser ut som om du inte är så ensam som du känner dig inuti...
OCH
På timmarna har du nästan alltid svaren på de frågor som läraren ställer...
FAST
Du vill inte dra på dig NEGATIV uppmärksamhet - du räcker därför inte upp handen - då blir du ju en av de där eleverna som smörar för läraren - jäkla pluggo...
VILKET
...resulterar i att du får lägre betyg än du borde ha med kommentaren "du är värd detta men får detta eftersom du borde delta mera aktivt i lektionerna".
När den evighetslånga skoldagen äntligen är slut umgås andra barn med varandra...
DU har "bara" din mamma, ditt syskon, dina djur och dina virtuella vänner på nätet...
Jag vet en som haft det så här i många år...
Hur länge skulle DU orka?
05 augusti 2008
RÅD ATT ÄTA?
Det här har jag nojsat om tidigare...
MEN
Vad gör väl det?
För några år sedan, när vi besökte min farmor i Enköping, gick jag omkring med öppen mun i matbutikerna...
HUR i hel*ete hade svenskarna råd att äta?
JÖSSES vilka priser - hur kunde till exempel ett simpelt korvpaket kosta så där otroligt mycket?
SÅ
Gick vi med i EU - VIPS var det tvärtom:
När pappa hälsade på här gick HAN omkring med öppen mun i matbutikerna "HUR i hel*ete har ni råd att ÄTA"?
Nu påstår jag ju inte att det är EUs fel alltihopa - jag menar - det ÄR ju ändå ett antal år sedan vi gick med i DEN röran och ALLT blir ju ÄNDÅ bara dyrare och dyrare med åren (förutom antika möbler då - jag fattar bara inte hur bland annat gedigna träsoffor från 1800-talet kan vara så billiga som de är)...
FAST
DYRT är det OBEROENDE!
IALLAFALL
Vid årsskiftet sade det KATJONG i butikernas prislappssystem - matpriserna höjdes MARKANT!
Ena dagen kostade ett paket med prickig korv si och så mycket - nästa dag BETYDLIGT mer...
Vad gjorde vi åt det?
Ingenting!
FÖR
Visst klagade vi men skillnaden mellan tanke och handling är väldigt stor.
"Jäklar vad dyrt det blev - nu får man se till att handla lite mindre"
OCH
Så var det bra med det!
IDAG, åtta månader efteråt, framkommer det att matpriserna stigit med cirka tio procent på ett år. Bland annat steg mjölkpriserna med 25%, mjölet med 50% och kossamuukött med 20% - inte UNDRA på att man tycker det har blivit DYRT!
VILKET får mig att fundera över vår matmoms - 17%...
VARFÖR har vi så hög siffra?
Att den nästa år lär sänkas till 12% får mig varken att niga eller buga...
FÖR
Jag är helt säker på att det inte kommer att visa sig någon markant skillnad i min plånbok ändå...
NÄ
Tack och lov att jag nu har gått upp 20 kilo - då bör det finnas reserver för mig att ta av när pengarna inte räcker till för föda åt hela familjen!
MEN
Vad gör väl det?
För några år sedan, när vi besökte min farmor i Enköping, gick jag omkring med öppen mun i matbutikerna...
HUR i hel*ete hade svenskarna råd att äta?
JÖSSES vilka priser - hur kunde till exempel ett simpelt korvpaket kosta så där otroligt mycket?
SÅ
Gick vi med i EU - VIPS var det tvärtom:
När pappa hälsade på här gick HAN omkring med öppen mun i matbutikerna "HUR i hel*ete har ni råd att ÄTA"?
Nu påstår jag ju inte att det är EUs fel alltihopa - jag menar - det ÄR ju ändå ett antal år sedan vi gick med i DEN röran och ALLT blir ju ÄNDÅ bara dyrare och dyrare med åren (förutom antika möbler då - jag fattar bara inte hur bland annat gedigna träsoffor från 1800-talet kan vara så billiga som de är)...
FAST
DYRT är det OBEROENDE!
IALLAFALL
Vid årsskiftet sade det KATJONG i butikernas prislappssystem - matpriserna höjdes MARKANT!
Ena dagen kostade ett paket med prickig korv si och så mycket - nästa dag BETYDLIGT mer...
Vad gjorde vi åt det?
Ingenting!
FÖR
Visst klagade vi men skillnaden mellan tanke och handling är väldigt stor.
"Jäklar vad dyrt det blev - nu får man se till att handla lite mindre"
OCH
Så var det bra med det!
IDAG, åtta månader efteråt, framkommer det att matpriserna stigit med cirka tio procent på ett år. Bland annat steg mjölkpriserna med 25%, mjölet med 50% och kossamuukött med 20% - inte UNDRA på att man tycker det har blivit DYRT!
VILKET får mig att fundera över vår matmoms - 17%...
VARFÖR har vi så hög siffra?
Att den nästa år lär sänkas till 12% får mig varken att niga eller buga...
FÖR
Jag är helt säker på att det inte kommer att visa sig någon markant skillnad i min plånbok ändå...
NÄ
Tack och lov att jag nu har gått upp 20 kilo - då bör det finnas reserver för mig att ta av när pengarna inte räcker till för föda åt hela familjen!
12 september 2007
LÄXFRIHET!
HÄR är jag "hon där från Sverige" medans jag i Sverige är "den där finnen"...
Jag hör alltså egentligen inte riktigt hemma någonstans...
MEN
Det är helt ok eftersom jag då kan se på alla saker med opartiska ögon - jag kan jämföra olikheter i länderna utan att vara bunden - jag måste inte tycka att en sak är bra bara för att jag hör till det landet.
Det händer ganska ofta att jag upptäcker någonting - jaha, så här görs det här - hur är det i Sverige då - hur gör man där?
OCH
Sedan analyserar jag resultatet - vilket sätt är bättre?
Generellt sett är man hårdare här - här tänjer man inte lika mycket på gränserna som man ibland gör i Sverige...
FAST
Allt är ju relativt!
Igår satt jag och läste "Nya Åland" på Luckan (bra ställe - där hittar man de flesta av alla finlandssvenska tidningar) och fick upp ögonen för en artikel:
Läxor stjäl tid från familjen
I Sverige har flera skolor infört läxfrihet. Istället ordnas under olika former studier i skolan på eftermiddagarna med tillgång till lärare.
Jag tycker det är en JÄTTEBRA IDE´!
FÖR
Det här med läxor är ju ett rent helsike!
Jag vet inte hur andra har det - förmodligen betydligt lättare - men här hos oss har det varit problem!
Det är SUCK och det är STÖN - "det finns inga läxor" - "inga alls" - nästa morgon har det åkts till skolan med tårar i ögonen eftersom någon läxa varit ogjord och man varit rädd för utskällningen som man kommer att få av läraren.
Har ungen varit sjuk ska läxorna vara gjorda innan barnet kommer tillbaka till skolan så att de är på samma ställe som de andra och genast hänger med.
Man har suttit och gråtit över böckerna för där har funnits uppgifter man inte förstått och när mamma försökt hjälpa har det inte blivit ett dugg bättre för HON har ju lärt sig de gamla sätten att räkna och skriva bokstäver på så när hon blandat sig i leken har det bara blivit dubbelt värre.
- Varför gör du så där? SÅ gör man inte NU!
OCH
Om JAG har problem med ungarnas läxor så vad ska då inte inflyttade ha?
Ta finskan till exempel:
Hemma hos oss har vi stora bekymmer när det gäller finskan - JAG kan ju inte hjälpa dem och jag är den enda de har att ta till när det gäller frågor om läxan.
- Mamma, vad är det finska ordet för det och det och hur böjer man det?
EH!
Tack och lov är vi inte de enda - när jag häromdagen pratade med en annan förälder berättade hon att deras barns lärare i finska ringt hem till dem och frågat vad de skulle göra med deras grabb. Klassen hade just börjat med finskan - de övriga barnen kunde redan finska MEN inte deras pojke - han sinkade alltså de andra barnen - något måste göras - han måste komma upp i de andras nivå.
VA?
Det är alltså viktigare att de andra, de som har finskspråkiga vänner eller föräldrar, får lära sig MER än att en som inte kan finska får lära sig grunderna i den takt som läroplanen säger?
ALLTSÅ
Om vi, som hör och använder finskan varje dag, har problem - hur är det då för de som just flyttat hit?
I dagens samhälle finns det dessutom massor av utbrändhet - inte nog med att man jobbar på jobbet - man ska ju ta med sig arbetet hem också. Vill man inte - orkar man inte? Ja då finns det ANDRA som klarar av ens jobb - man är ju absolut inte oumbärlig - ALLA kan bytas ut!
SÅ är det NU i dagens samhälle - du ska banne mig inte tro att du är något. Vi är reservdelar - delar som snabbt byts ut om de går sönder.
Räcker det inte med att hela livet som vuxen går ut på det?
Varför måste barnen också ha det så?
Först sitter de i skolan hela dagen och sedan ska det jobbas hemma - så ÄR det bara - det har ju ALLTID varit så!
Vi föräldrar har fått frågan:
Hur länge tycker ni att det är ok med läxor per dag - en timme - två timmar?
Det är en väldigt svår fråga att svara på...
FÖR
En läxa som tar det ena barnet EN timme att göra kan ju ta TRE timmar för det andra om det är uppgifter han eller hon inte riktigt förstår.
NEJ
Jag tycker VERKLIGEN att det här med läxfrihet är något som borde tas i bruk överallt ELLER så borde läxorna bli mindre och DET tycker mina barn också - när jag visade dem artikeln blev deras reaktion:
Vi flyttar DIT! Bara att börja packa nu då...
|
PS.
En ANNAN sak jag tyckte var en jättebra ide´var den här röstningsfunktionen MEN när man kopierar in koden på bloggen blir det en massa strul och DUKTIGT I NERVERNA - DET är vad resultatet är - NERVFEL!
Måste göra något annat ett litet tag nu annars slår jag förmodligen sönder hela datorn....
Kommer tillbaka lite senare och försöker få det att funka.... :(
22 augusti 2007
DISNEYFUNDERINGAR
Disney avslutar sitt samarbete med McDonalds - de vill inte längre uppmuntra barn att äta ohälsosam snabbmat.
DET är ju bra - jag har länge funderat på just den där biten - fast då var det mer varför de samarbetat med en hamburgerkedja där det serveras värdelösa oblatsmakande hamburgare. Om de nu MÅSTE samarbeta med någon kedja borde det ju ha varit någon med KLASS - en kedja vars hamburgare smälter i munnen på ett BRA sätt och där man, när man ätit klart, känner ett oöverkomligt begär att slicka pappret som var runt hamburgaren bara för att få i sig sista droppen av dressing - nämligen HESBURGER.
NÅ
Det var inte dem jag tänkte jopla om den här gången utan...
DISNEY
När sonen började skolan hade han NOLL intresse av att lära sig läsa - kapacitet fanns men lust lös med sin frånvaro. Vem bryr sig om att Mor ror och far är son till farfar när det finns så mycket ANNAT i världen som är mycket roligare? Grabben vägrade läsa, punkt slut!
TILLS
Jag, till lärarens irritation, började köpa Kalle Anka pockets - plötsligt var det någon VITS med att läsa - vad sa Kalle när han såg så där arg ut? Svor han? Var det en HÄFTIG svordom?
TJOFF
Så bestämde sig ungen för att börja läsa och efter det var det (peppar peppar) aldrig några problem.
Genom åren har vi fortsatt att köpa dessa pockets VILKET innebär att vi nu har en hel del av dem i hyllan men det är helt ok...
FÖR
Hela familjen läser dem..till och med jag!
Varje kväll jag går och lägger mig MÅSTE jag LÄSA. Hur trött jag än är kan jag inte somna utan att jag läst en snutt ÄVEN om det ofta betyder att jag vaknar när boken smäller ner på min näsa eller nåt...
Vissa kvällar är jag däremot så slut att INGET kopplar - jag kan läsa samma mening om och om igen och störa mig på det här tills jag, till slut, blir så förbannad att jag inte är trött mer och sedan tar det ytterligare ett par timmar innan jag faktiskt somnar.
MEN
NU har jag lärt mig - SÅNA kvällar har jag tagit med mig en Kalle Anka pocket i sängen - DEM borde man kunna läsa utan att tänka...
TRODDE JAG JA!
FÖR
Det finns en hel del i dem som man blir att fundera över!
SOM
Kalle! Där har vi en otursförföljd anka om något men han är ju inte BARA det - han är ju faktiskt ganska ENKEL också. Hur en så pass enkel anka kan klara sig SÅ bra fattar jag bara inte OCH hur kan det komma sig att han som Stålkalle plötsligt blir hur smart som helst?
Va?
Stålkalle är ju dessutom kompis med Kalle men ingen verkar fatta sambandet mellan de här två figurerna - inte ens knattarna som borde vara skärpta men nej...det går inte hem?
Kalle är, i normala fall, helt och hållet uppslukad av Kajsa men som Stålkalle blir han frestad av alla andra flickor och DET är tydligen helt ok?
Appropå Kajsa så är det ju en riktigt fnissmödis för om hon turvist faktiskt låg med både Alexander och Kalle skulle det inte ta länge innan någon av dem tappade nerverna och kallade henne hora eller dylikt och det har ännu inte hänt - inte i de pocketar VI har iallafall?
SÅ
Varför gör hon inte det? Det kanske kunde hjälpa henne att sluta vela?
MEN
Sex existerar ju inte i Kalle Ankas värld överhuvudtaget! Ska de inte föreställa DJUR? Djur tar väl för sig - där finns inga hämningar som ställer till en massa krångel i onödan?
OCH
Vart tar de figurer som faktiskt HAFT sex i Disney vägen? Pappan till knattarna till exempel - vad hände honom? Avrättad med hagelbössa under ankjakten? Flådd och uppäten?
HMMM...
Att Joakim är en snål jäkel - det lär väl ingen ha kunnat missa - ungkarl är han också även om han, i tidernas begynnelse, hade något slags passionerat PLATONISKT förhållande med Gullan men Gullan var förmodligen lite väl lätt på foten, knep kanske ihop för dåligt för hon finns ju inte med i nutid utan existerar mest bara i minnen från den tid hon var en stjärnögd dygdig ankfröken.
NU har han istället stora bekymmer med att Gittan skoningslöst jagar honom medans Magica ränner efter hans turkrona...MEN...jag är HELT SÄKER på att Joakim och Magica EGENTLIGEN älskar varandra i hemlighet och bara använder turkronan som en ursäkt att träffas.
IALLAFALL
Joakim borde LUKTA - han duschar ju aldrig i annat än pengar och ALLA vet väl hur smutsiga pengar är?
Går förresten de här figurerna aldrig på toaletten? De äter som hästar men inget verkar komma ut? Tur är väl det - tänk vad ledsamt att läsa om Kalles snöpliga slut efter att han smittades av fågelinfluensan!
Jag undrar om de DÅ skulle fatta sambandet mellan Kalle och Stålkalle?
Förmodligen inte!
NEJ
Nu är det dags för frukost - havregrynsgröt - nyttigt och gott - PRECIS sånt som Disney vill att vi ska äta!
Hoppas ni får en underbar dag!
Hoppas ni får en underbar dag!
03 augusti 2007
TYP AV KÄRLEK?
Idag är jag trög - mer än vanligt (fråga M - det var han som ringde och väckte mig)!
MEN
Det finns en hel del saker jag inte FÖRSTÅR annars också!
Till exempel - HUR funkar ett tryckkärl? Luftkudde hit och luftkudde dit?
OCH
VARFÖR säger man att man FÖRST blir förälskad och SEDAN kär?
DET är ju inte logiskt?
Jag tycker det borde vara tvärtom - att man först blir kär och SEDAN förälskad!
Intresserad -> kär -> förälskad -> älskar!
FÖR är ju något som kommer FÖRE någonting och att älska är ju den ultimata graden av kärlek så VARFÖR kommer kär MELLAN dessa två?
Varenda unge som blir betuttad i någon säger ju att de blir KÄRA - inget joms om förälskelse där inte - alltså har DE det här på klart - man blir faktiskt först KÄR och sedan antingen tröttnar man eller så kliver man upp på nästa trappsteg!
NÄ
Jag fattar inte logiken i det där...
MEN
Tack vare det här inlägget har jag istället kommit på hur ett tryckkärl funkar...
SÅ
Jag borde vara glad över DET åtminstone!
Idag tänkte jag piffa upp ett par dörrar i hallen - jag ser slutresultatet framför mig i mitt huvud men hur de VERKLIGEN kommer att se ut när allt är klart blir en annan sak...
Vad ska ni göra?
Dagens förord: FÖRARBETE
Förberedande arbete. Innan jag kan sätta igång med uppiffningen av mina dörrar behövs det lite förarbete - de borde bland annat slipas lite.
Ps. Läste ju annars fel i ordlistan när jag skulle beskriva "föranmälan" - tog beskrivningen på följande ord istället (föranstalta) - inte SÅ konstigt då att beskrivningen inte passade! :)
MEN
Det finns en hel del saker jag inte FÖRSTÅR annars också!
Till exempel - HUR funkar ett tryckkärl? Luftkudde hit och luftkudde dit?
OCH
VARFÖR säger man att man FÖRST blir förälskad och SEDAN kär?
DET är ju inte logiskt?
Jag tycker det borde vara tvärtom - att man först blir kär och SEDAN förälskad!
Intresserad -> kär -> förälskad -> älskar!
FÖR är ju något som kommer FÖRE någonting och att älska är ju den ultimata graden av kärlek så VARFÖR kommer kär MELLAN dessa två?
Varenda unge som blir betuttad i någon säger ju att de blir KÄRA - inget joms om förälskelse där inte - alltså har DE det här på klart - man blir faktiskt först KÄR och sedan antingen tröttnar man eller så kliver man upp på nästa trappsteg!
NÄ
Jag fattar inte logiken i det där...
MEN
Tack vare det här inlägget har jag istället kommit på hur ett tryckkärl funkar...
SÅ
Jag borde vara glad över DET åtminstone!
Idag tänkte jag piffa upp ett par dörrar i hallen - jag ser slutresultatet framför mig i mitt huvud men hur de VERKLIGEN kommer att se ut när allt är klart blir en annan sak...
Vad ska ni göra?
Dagens förord: FÖRARBETE
Förberedande arbete. Innan jag kan sätta igång med uppiffningen av mina dörrar behövs det lite förarbete - de borde bland annat slipas lite.
Ps. Läste ju annars fel i ordlistan när jag skulle beskriva "föranmälan" - tog beskrivningen på följande ord istället (föranstalta) - inte SÅ konstigt då att beskrivningen inte passade! :)
28 juni 2007
NUNNAN I VÄGGEN
I min bokhylla har jag en del böcker skrivna av Victoria Holt - nu när jag räknar dem ser jag att det mer exakt är hela sju stycken. Holts böcker är gullegullitteratur som gullegull var DÅ - förr - när allt var så mycket bättre.
Sött, rart och tämligen oskyldigt.
Vad som däremot INTE är oskyldigt är alla förbannelser som hon plockat in som krydda - det är ond bråd död och lemlästning för halva slanten.
Sånt som piggar upp - utan dem skulle det bli FÖR sliskigt!
Som till exempel den jag läste inatt - där var det en nunna som inte kunde bete sig och som straff murades in i väggen! Jajamensan - så kunde det gå om man snuskade till sig utan att vara gift!
MEN
Det fick mig att fundera...
Murade de faktiskt in folk i väggar? PÅ RIKTIGT? Eller är det bara i böcker?
När man läser slotts och gårdars historia så tar var och varannan upp att "här har vi då Lisa von Leonberger som ENLIGT LEGENDEN blev inmurad i väggen på grund av sina okyska göranden och låtanden".
Enligt legenden ja!
Varför finns det inga skriftliga bevis?
Jag menar - var och varannan skrev väl dagbok på den tiden?
11.1Välsignad dagbok!
Idag hafer jag haft en fruktansvärt tråkig afton. Min högt älskade väninna Lisa hafver öfvergifit mig och blifvit inmurad i väggen på grund af sina otuktigheter med Börje. Jag hafver icke haft någon att leka med. Min högt älskade moder säga att vi bör skaffa mig en ny kamrat för Lisa kommer icke att plockas ut från väggen utan hon skall få sitta där till tidernas ändelse.
Ps.Börje äro i skampålen på torget - vi voro och besåg honom när vi besökte stånden för att inhandla kålrötter till middagen.
FAST
Jag borde nog inte sätta mig in i saken djupare än så här - det KAN ju ge mardrömmar!
FÖR
Om JAG levt DÅ hade det nog inte tagit länge innan jag smättades fast i väggen som en annan gobeläng. Inget vidare trevligt öde!
Önskar er en jättefin dag - här har vi storm - hoppas ni har bättre väder!
23 juni 2007
JAG MÅSTE...
JAHA!
Här sitter jag och planerar.
Planerar vinden - hur det borde sättas in mellanväggar så att de sneda utrymmen stängs fast (annars passar katterna på att använda dem som toalett lite nu och då och det TÅL jag inte). Hur jag vill ha en vägg byggd så att den blir en slags inbyggd klädhylla - så att jag sedan kan ha mina kläder där.
Hur barnen måste få dörrar till sina rum så att de kan stänga om sig men då måste väggarna byggas till och anpassas till dessa dörrar. Vilken typ av dörrar ska det förresten vara? Vilken storlek? Vad kostar de? Om de får dörrar till sina rum måste jag lösa problemet med hur vi ska få ljus in till trappan och den lilla hallen - det finns ju inga fönster där. Glastegel kanske? Om man byggde in glastegel i väggarna så borde det komma tillräckligt med ljus ner i trappan. Vilken typ av glastegel skall det vara? Klara eller färgade? Vad kostar de?
Jag planerar hundburen - i snart två år nu har jag tänkt att den borde byggas så att hunden kan vara ute även när vi inte är med. Även om vi från början hägnade in hela gården så att hon kunde vara ute så blev det en flopp - så länge vi är tillsammans med henne ute så hålls hon kvar - så fort vi går in så sticker hon. Pular sig under nätet och rusar iväg med ljusets hastighet. Om vi bodde långt ifrån vägen hade det inte gjort så mycket men eftersom vi bor riktigt bredvid den är det kris - sticker hon iväg åt fel håll så är risken stor att hon blir påkörd.
Jag planerar källarrenoveringen - hur det borde sättas klinker på golvet i bastun och hur jag vill ha nya mellanväggar. Hur jag skulle vilja ha ett badkar där nere också - tänk vad mysigt.
Yttre hallen borde isoleras - varje sommar glömmer jag bort det - varje vinter påminns jag igen. Det verkar som om isoleringen trillat ner där - väggarna är iskalla under vintern och det borde åtgärdas - VERKLIGEN!
Tittar ut genom fönstret och ser på gräsmattan som växt sig lång igen - det var ju inte länge sedan jag klippte den? Hur kan det växa så där drastiskt när det inte regnat - när det varit torrt som en öken hela veckan? Dammen borde få nytt vatten också.
Här sitter jag och planerar.
Planerar vinden - hur det borde sättas in mellanväggar så att de sneda utrymmen stängs fast (annars passar katterna på att använda dem som toalett lite nu och då och det TÅL jag inte). Hur jag vill ha en vägg byggd så att den blir en slags inbyggd klädhylla - så att jag sedan kan ha mina kläder där.
Hur barnen måste få dörrar till sina rum så att de kan stänga om sig men då måste väggarna byggas till och anpassas till dessa dörrar. Vilken typ av dörrar ska det förresten vara? Vilken storlek? Vad kostar de? Om de får dörrar till sina rum måste jag lösa problemet med hur vi ska få ljus in till trappan och den lilla hallen - det finns ju inga fönster där. Glastegel kanske? Om man byggde in glastegel i väggarna så borde det komma tillräckligt med ljus ner i trappan. Vilken typ av glastegel skall det vara? Klara eller färgade? Vad kostar de?
Jag planerar hundburen - i snart två år nu har jag tänkt att den borde byggas så att hunden kan vara ute även när vi inte är med. Även om vi från början hägnade in hela gården så att hon kunde vara ute så blev det en flopp - så länge vi är tillsammans med henne ute så hålls hon kvar - så fort vi går in så sticker hon. Pular sig under nätet och rusar iväg med ljusets hastighet. Om vi bodde långt ifrån vägen hade det inte gjort så mycket men eftersom vi bor riktigt bredvid den är det kris - sticker hon iväg åt fel håll så är risken stor att hon blir påkörd.
Jag planerar källarrenoveringen - hur det borde sättas klinker på golvet i bastun och hur jag vill ha nya mellanväggar. Hur jag skulle vilja ha ett badkar där nere också - tänk vad mysigt.
Yttre hallen borde isoleras - varje sommar glömmer jag bort det - varje vinter påminns jag igen. Det verkar som om isoleringen trillat ner där - väggarna är iskalla under vintern och det borde åtgärdas - VERKLIGEN!
Tittar ut genom fönstret och ser på gräsmattan som växt sig lång igen - det var ju inte länge sedan jag klippte den? Hur kan det växa så där drastiskt när det inte regnat - när det varit torrt som en öken hela veckan? Dammen borde få nytt vatten också.
Tvätthögarna bara växer - hur kan det komma sig att det blir så mycket tvätt? Varför är jag så dålig på att tvätta? Borde det inte vara inbyggt?
Skitigt inne är det ju också - jag borde verkligen städa. Visst ser det ganska prydligt ut när man ser på allt så där snabbt men alla skåp borde ju gås igenom. Jag tycker inte om oreda - jag skulle vilja ha allt i ordning.
Fönsterlisterna har jag ju inte fått upp här i vardagsrummet - då när jag SKULLE göra det så hade jag ingen vinkelsåg och nu när jag har en så har jag tappat lusten. Soffan borde kläs om men det har inte heller blivit av - istället blir jag trött bara jag ser på den.
Så är det ju företagsdelen i den ena utbildningen - den borde jag ju fixa undan nu på sommaren när jag ändå är ledig!
Detta måste alltså åtgärdas - det MÅSTE ske innan vi åker upp och hälsar på släkt och vänner...när vi kommer hem igen är ju semestern snart slut och då börjar utbildningar och lärarjobben igen.
FAST
Sedan slår det mig ÄNNU EN GÅNG!
HERREGUD - VAD HÅLLER JAG PÅ MED?
Varför LÄR jag mig aldrig?
Jag har ALLTID en massa MÅSTEN.
Fönsterlisterna har jag ju inte fått upp här i vardagsrummet - då när jag SKULLE göra det så hade jag ingen vinkelsåg och nu när jag har en så har jag tappat lusten. Soffan borde kläs om men det har inte heller blivit av - istället blir jag trött bara jag ser på den.
Så är det ju företagsdelen i den ena utbildningen - den borde jag ju fixa undan nu på sommaren när jag ändå är ledig!
Detta måste alltså åtgärdas - det MÅSTE ske innan vi åker upp och hälsar på släkt och vänner...när vi kommer hem igen är ju semestern snart slut och då börjar utbildningar och lärarjobben igen.
FAST
Sedan slår det mig ÄNNU EN GÅNG!
HERREGUD - VAD HÅLLER JAG PÅ MED?
Varför LÄR jag mig aldrig?
Jag har ALLTID en massa MÅSTEN.
Så fort jag fått ETT måste ur världen så hittar jag på ett annat. Jag tycks SÖKA efter nya saker som stör mig - som jag helt enkelt MÅSTE få gjorda och tänker enfaldigt varenda gång att "så fort DET HÄR är gjort - DÅ ska jag slappna av".
MEN
Det gör jag aldrig?
Jag kommer ju bara på något nytt?
Här gick jag hela vintern och längtade till sommaren - sommaren när jag bara skulle ta det lugnt och vila!
Hur jag inbillade mig att det var helt ok med tre olika studier samtidigt som jag hoppade in och jobbade deltid bara jag sedan fick ha sommaren ledig!
Tydligen har jag redan glömt läxan jag lärde mig i januari? Att det FINNS gränser - att allt plötsligt kan ta slut? Att det att jag "bara" är 35 inte betyder att jag kommer att leva för evigt!
FÖR
Nu när det äntligen ÄR sommar - vad gör jag då?
JO
Jag stressar upp mig över än det ena och än det andra MÅSTET så att jag inte längre kan slappna av överhuvudtaget IGEN EN GÅNG! Det går inte att läsa en bok - det går inte att se på tv - jag har inte tillräckligt med ro i kroppen för att sitta still!
Varför GÖR JAG SÅ?
Varför glömmer jag det som är VIKTIGT?
Det som VERKLIGEN betyder något?
NEJ!
Jag MÅSTE lära mig att ta det lugnt - jag MÅSTE lära mig att sätta gränser...
JAG MÅSTE SLUTA MED MINA MÅSTEN!
Hur jag inbillade mig att det var helt ok med tre olika studier samtidigt som jag hoppade in och jobbade deltid bara jag sedan fick ha sommaren ledig!
Tydligen har jag redan glömt läxan jag lärde mig i januari? Att det FINNS gränser - att allt plötsligt kan ta slut? Att det att jag "bara" är 35 inte betyder att jag kommer att leva för evigt!
FÖR
Nu när det äntligen ÄR sommar - vad gör jag då?
JO
Jag stressar upp mig över än det ena och än det andra MÅSTET så att jag inte längre kan slappna av överhuvudtaget IGEN EN GÅNG! Det går inte att läsa en bok - det går inte att se på tv - jag har inte tillräckligt med ro i kroppen för att sitta still!
Varför GÖR JAG SÅ?
Varför glömmer jag det som är VIKTIGT?
Det som VERKLIGEN betyder något?
NEJ!
Jag MÅSTE lära mig att ta det lugnt - jag MÅSTE lära mig att sätta gränser...
JAG MÅSTE SLUTA MED MINA MÅSTEN!
21 juni 2007
MIDSOMMARENS MORALTANT
Imorgon är det midsommar!
När jag var UNG innebar midsommar struttande på Östra stranden och raglande i Tylösand.
DÅ fattade jag inte varför mina föräldrar var halvt hysteriska och straffade mig med
utegångsförbud - de var ju HELT stenålders - varför skulle jag straffas för att jag
INGET GJORT? Ja, alltså -inget gjort i MINA ögon då.
NU har jag bestämt att så fort min dotter bara visar MINSTA TILLSTYMMELSE till
samma drag som jag hade i mina vilda tonår kommer jag att låta bygga om källaren
- det blir galler i alla fönster och hänglås på dörren och där får hon stanna tills det
gått om!
ABSOLUT!
Kanske jag firade midsommar DÅ så det räckte för resten av mitt liv?
FÖR
Sedan dess har det varit BETYDLIGT lugnare.
Den här midsommaren kommer jag och barnen att vara hemma och det enda
extraordinära vi ska göra är att GRILLA!
Det blir PREMIÄR - jag har ALDRIG grillat ALLDELES SJÄLV - aldrig skött hela
rumban från början till slut.
MEN
Någongång ska ju faktiskt vara den första.
SÅ
Jag önskar er alla EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMAR OCH MIDSOMMARHELG!
Om ni kör land och rike runt för att besöka släkt och vänner så - KÖR FÖRSIKTIGT
- det är MYCKET bättre att ni kommer fram lite senare än att ni kanske inte kommer
fram överhuvudtaget.
Även om midsommarfirandet är förknippat med alkohol så kom ihåg att man inte
behöver vara full för att ha roligt - det GÅR faktiskt utmärkt bra att fira midsommar
UTAN att ha glömt den följande dag OCH det är dessutom roligare för barnen att
fira midsommar tillsammans med föräldrar som inte är aspackade.
Använd flytväst i båten!
OCH
Om ni ser onyktra personer sätta sig bakom ratten på en bil eller om de sätter
sig i en båt på väg ut så SNÄLLA gör ert bästa för att stoppa dem!
Avslutar med lite fotografier på kissorna och bilder utifrån så som det

När jag var UNG innebar midsommar struttande på Östra stranden och raglande i Tylösand.
DÅ fattade jag inte varför mina föräldrar var halvt hysteriska och straffade mig med
utegångsförbud - de var ju HELT stenålders - varför skulle jag straffas för att jag
INGET GJORT? Ja, alltså -inget gjort i MINA ögon då.
NU har jag bestämt att så fort min dotter bara visar MINSTA TILLSTYMMELSE till
samma drag som jag hade i mina vilda tonår kommer jag att låta bygga om källaren
- det blir galler i alla fönster och hänglås på dörren och där får hon stanna tills det
gått om!
ABSOLUT!
Kanske jag firade midsommar DÅ så det räckte för resten av mitt liv?
FÖR
Sedan dess har det varit BETYDLIGT lugnare.
Den här midsommaren kommer jag och barnen att vara hemma och det enda
extraordinära vi ska göra är att GRILLA!
Det blir PREMIÄR - jag har ALDRIG grillat ALLDELES SJÄLV - aldrig skött hela
rumban från början till slut.
MEN
Någongång ska ju faktiskt vara den första.
SÅ
Jag önskar er alla EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMAR OCH MIDSOMMARHELG!
Om ni kör land och rike runt för att besöka släkt och vänner så - KÖR FÖRSIKTIGT
- det är MYCKET bättre att ni kommer fram lite senare än att ni kanske inte kommer
fram överhuvudtaget.
Även om midsommarfirandet är förknippat med alkohol så kom ihåg att man inte
behöver vara full för att ha roligt - det GÅR faktiskt utmärkt bra att fira midsommar
UTAN att ha glömt den följande dag OCH det är dessutom roligare för barnen att
fira midsommar tillsammans med föräldrar som inte är aspackade.
Använd flytväst i båten!
OCH
Om ni ser onyktra personer sätta sig bakom ratten på en bil eller om de sätter
sig i en båt på väg ut så SNÄLLA gör ert bästa för att stoppa dem!
Jo, jag ÄR en moraltant, jag VET! :)
Avslutar med lite fotografier på kissorna och bilder utifrån så som det
ser ut just nu :
12 juni 2007
UNDVIK BAJAMAJOR
Jag har fortfarande upp över öronen med nätverk och allt som hör till så det blir inget hejfaderittanlej-inlägg idag heller. Det är bara fem dagar kvar tills allt är över men ibland kan fem dagar kännas som en hel evighet - som det gör för mig NU!
Igår var vi alltså på konsert med Genesis och den var riktigt bra! Trots att vi satt rakt framför, längst bort och jag hade glömt glasögonen hemma såg jag hur bra som helst tack vare skärmarna och ljudet var det definitivt inget fel på - hela världen vibrerade.
MEN
Eftersom vi var på plats typ två timmar innan de började spela hade jag tid på mig att kolla in läget. Vad är det för typ av människor som går på en Genesis-konsert och vilka lös med sin frånvaro? Vilka var fulla och vilka höll sig till läsk osv.
Mellan platsen där VI satt och området där de "rika" stod (alltså framför scenen - hur kan det annars komma sig att STÅPLATSER är dyrare än sittplatser - DUMT) fanns en mängd bajamajor uppradade i två fyrkanter med varsitt tomt område i mitten.
Många gick in mellan bajamajorna men betydligt färre kom ut.
DET HÄR störde mig!
Vart tog de som INTE kom ut vägen?
Min svägerska påstod att där fanns hål mellan alla bajamajorna. I de hålen trillade en del av människorna ner och i botten på hålen väntade sedan en massa forskare som därefter utförde horribla vetenskapliga experiment på alla nedtrillande människor.
Fick alltså ingen större hjälp av henne för OM det faktiskt HADE varit hål i mitten och Sara och Gösta gått in dit tillsammans och endast Gösta kom ut så är jag HELT säker på att Gösta på något sätt hade försökt få Sara tillbaka? SÅ bra är inte Genesis att Gösta bara glömmer bort att Sara just trillat ner i ett hål!
Det är min åsikt men jag kan ju ha fel!
Jag antar att de räknar hur många som kommer TILL en konsert men räknar de hur många som GÅR HEM?
OM de gjorde det igår borde de upptäckt att antalet hemvändande var betydligt färre...
SÅ
Dagens tips till alla er som ska på konsert i sommar - finns det bajamajor uppradade i fyrkanter med utrymme mellan - UNDVIK i det längsta att gå MELLAN dem - det KAN hända att ni helt enkelt försvinner!
UPPDATERING!!!!!!!
Vi lär annars ha varit ungefär 35 000 åhörare på kvällens konsert (varav 30 000 kom hem efteråt medans resten fortfarande är spårlöst försvunna).
HÄR kan ni läsa DNs konsertrecension och HÄR finns Iltalehtis beskrivning av kvällen.
Förutom att jag ringde upp mamma och hade henne att lyssna via telefonen använde jag den också till att ta en del bilder MEN eftersom jag har en BILLIG telefon är ju kvaliten lite därefter.

Observera bajamajorna på bilden i mitten.....SCARY!!!!!
Igår var vi alltså på konsert med Genesis och den var riktigt bra! Trots att vi satt rakt framför, längst bort och jag hade glömt glasögonen hemma såg jag hur bra som helst tack vare skärmarna och ljudet var det definitivt inget fel på - hela världen vibrerade.
MEN
Eftersom vi var på plats typ två timmar innan de började spela hade jag tid på mig att kolla in läget. Vad är det för typ av människor som går på en Genesis-konsert och vilka lös med sin frånvaro? Vilka var fulla och vilka höll sig till läsk osv.
Mellan platsen där VI satt och området där de "rika" stod (alltså framför scenen - hur kan det annars komma sig att STÅPLATSER är dyrare än sittplatser - DUMT) fanns en mängd bajamajor uppradade i två fyrkanter med varsitt tomt område i mitten.
Många gick in mellan bajamajorna men betydligt färre kom ut.
DET HÄR störde mig!
Vart tog de som INTE kom ut vägen?
Min svägerska påstod att där fanns hål mellan alla bajamajorna. I de hålen trillade en del av människorna ner och i botten på hålen väntade sedan en massa forskare som därefter utförde horribla vetenskapliga experiment på alla nedtrillande människor.
Å HON ska säga att JAG har makaber fantasi? :)
Fick alltså ingen större hjälp av henne för OM det faktiskt HADE varit hål i mitten och Sara och Gösta gått in dit tillsammans och endast Gösta kom ut så är jag HELT säker på att Gösta på något sätt hade försökt få Sara tillbaka? SÅ bra är inte Genesis att Gösta bara glömmer bort att Sara just trillat ner i ett hål!
Det är min åsikt men jag kan ju ha fel!
FAST
Vart tog de vägen?
Jag antar att de räknar hur många som kommer TILL en konsert men räknar de hur många som GÅR HEM?
OM de gjorde det igår borde de upptäckt att antalet hemvändande var betydligt färre...
SÅ
Dagens tips till alla er som ska på konsert i sommar - finns det bajamajor uppradade i fyrkanter med utrymme mellan - UNDVIK i det längsta att gå MELLAN dem - det KAN hända att ni helt enkelt försvinner!
UPPDATERING!!!!!!!
Vi lär annars ha varit ungefär 35 000 åhörare på kvällens konsert (varav 30 000 kom hem efteråt medans resten fortfarande är spårlöst försvunna).
HÄR kan ni läsa DNs konsertrecension och HÄR finns Iltalehtis beskrivning av kvällen.
Förutom att jag ringde upp mamma och hade henne att lyssna via telefonen använde jag den också till att ta en del bilder MEN eftersom jag har en BILLIG telefon är ju kvaliten lite därefter.
Observera bajamajorna på bilden i mitten.....SCARY!!!!!
23 april 2007
STULEN FAMILJ
Man träffar någon, tycke uppstår.
Tycke övergår till kärlek.
Man skaffar barn, hus, djur.
Leker med tanken att DET HÄR - DET är för evigt!
Det här känns RÄTT!
Tycke övergår till kärlek.
Man skaffar barn, hus, djur.
Leker med tanken att DET HÄR - DET är för evigt!
Det här känns RÄTT!
NU har jag hittat min plats - nu är jag HEMMA!
MEN
Ibland lyckas det inte riktigt. Man kanske växer ifrån varandra - inser att man inte längre passar ihop. Man kanske sårar varandra och skiljs åt med hårda ord. Man kanske skiljs åt men förblir vänner.
Man skiljs helt enkelt åt.
MEN
Ibland lyckas det inte riktigt. Man kanske växer ifrån varandra - inser att man inte längre passar ihop. Man kanske sårar varandra och skiljs åt med hårda ord. Man kanske skiljs åt men förblir vänner.
Man skiljs helt enkelt åt.
Den ena går åt ett håll - den andra åt ett annat!
När barnens pappa och jag separerade trodde jag att NU var det slut - hans familj var inte längre min.
JÖSSES så fel jag hade!
De har inte släppt taget - de har inte tillåtit mig försvinna!
Om det varit upp till mig hade vi tappat kontakten. Inte för att jag inte ville ha något med dem att göra - tvärtom - utan för att jag räknat dem som "HANS". Inte "MINA". Som när man delar upp ägodelarna vid en skilsmässa - du får ta mikron om jag får tv´n men VEM tar disktrasan med älgar på?
Jag behåller MIN släkt så får du ha kvar DIN! Det är ju inte mer än rätt - jag menar - det BORDE inte behövas ett äktenskapsförord för släkten.
Den här gången gick det inte så - de VILLE faktiskt ha mig KVAR !!!!
Jag var beredd på att låta dem gå - att lämna dem bakom mig, glömma och gå vidare.
Så blev det inte!
Ibland kan jag ha väldigt dåligt samvete för det. Det känns som om jag SNOTT hans släkt. Som om jag vid bouppdelningen pulade ner dem i min handväska och TOG dem av honom utan att han ens visste om det. Att jag helt kallt bestämde mig för att "om du tänker roffa åt dig MIN disktrasa OCH tv ska jag banne mig ha din släkt - det är inte mer än rätt"!
MEN
Även om mitt dåliga samvete stör mig ibland är glädjen över att de fortfarande vill vara min familj BETYDLIGT större.
Jag tycker så otroligt mycket om er!
Tack för att ni finns! :)
När barnens pappa och jag separerade trodde jag att NU var det slut - hans familj var inte längre min.
JÖSSES så fel jag hade!
De har inte släppt taget - de har inte tillåtit mig försvinna!
Om det varit upp till mig hade vi tappat kontakten. Inte för att jag inte ville ha något med dem att göra - tvärtom - utan för att jag räknat dem som "HANS". Inte "MINA". Som när man delar upp ägodelarna vid en skilsmässa - du får ta mikron om jag får tv´n men VEM tar disktrasan med älgar på?
Jag behåller MIN släkt så får du ha kvar DIN! Det är ju inte mer än rätt - jag menar - det BORDE inte behövas ett äktenskapsförord för släkten.
Den här gången gick det inte så - de VILLE faktiskt ha mig KVAR !!!!
Jag var beredd på att låta dem gå - att lämna dem bakom mig, glömma och gå vidare.
Så blev det inte!
Ibland kan jag ha väldigt dåligt samvete för det. Det känns som om jag SNOTT hans släkt. Som om jag vid bouppdelningen pulade ner dem i min handväska och TOG dem av honom utan att han ens visste om det. Att jag helt kallt bestämde mig för att "om du tänker roffa åt dig MIN disktrasa OCH tv ska jag banne mig ha din släkt - det är inte mer än rätt"!
MEN
Även om mitt dåliga samvete stör mig ibland är glädjen över att de fortfarande vill vara min familj BETYDLIGT större.
Jag tycker så otroligt mycket om er!
Tack för att ni finns! :)
15 april 2007
SNYGG NAKEN
Jag blir så TRÖTT! Trött på all utseendefixering. Nu ska det tydligen börja en ny serie - en serie där vi ska lära oss att tycka om oss själva nakna.
Tur att jag inte har svenska kanaler för då skulle jag helt klart sitta och glo på den också precis som jag alltid fastnar framför "Extreme Makeover" och "10 years younger". Enda svenska kanalen vi ser är förresten SVT Europa där alla höjdarprogram som "Allsång på skansen" visas.
Jag är definitivt inte nöjd med min kropp, varken MED eller UTAN kläder men jag hänger inte upp mig på det. Ingen skillnad vilken vikt jag har så tycker jag att jag är tjock - även när jag var typ 15 kg mindre än vad jag väger nu tyckte jag det vällde ut åt alla kanter. När jag NU tittar på fotografier av mig själv från den tiden SER jag ju att jag bara bestod av skinn och ben men DÅ såg jag bara fläsk. Samma sak nu.
SÅ
Jag har insett att det inte lönar sig för mig att gå och tänka på hur jag ser ut jämt - hastigt hänger jag upp mig på det och glömmer allt det andra i livet - det som VERKLIGEN betyder något.
Övervikt hos andra stör mig däremot inte ett dugg. Jag måste erkänna att jag tilltalas av kraftiga män - gärna med mage. Det är vad jag tycker om!
Nå, iallafall.
Även om jag av principskäl är emot all typ av utseendefixering så dras jag till alla de här idiotiska serierna där de gör om människor. I början av serien visas originalet - i slutet en konstgjord docka. En del av dem ser ju rent ut sagt HEMSKA ut efteråt. Det finns inget naturligt kvar hos dem mer - av hela kroppsytan består kanske 80% av bröst. Resten är uppstramat skinn över bländvita tänder.
Hej då gullegumman säger mamman och susar iväg i en limosin. Några veckor senare kommer en helt annan kvinna intrippande i rummet. De vuxna slår hänfört ut armarna men gullegumman ryggar förskräckt bakåt i pappas famn med darrande läpp - vart har hennes mamma tagit vägen? Vad ÄR det här för nåt?
Under tiden de är borta sitter de och lipar över att de är rädda för alla operationer de ska göra. Jag blir ALLTID lika irriterad - "vill man vara fin så får man lida pin" - så ÄR det bara. LITE måste de väl få lida för sin dumhet!
De berättar hur de ALLTID haft komplex för sin näsa, sin mun, sina tänder - hur FULT allt är. Efteråt - när man ser familjen ta emot dem när de kommer hem så upptäcker man att mamman, pappan och syskonen har exakt samma näsa, mun och tänder. Jag brukar undra hur kul det är för dem att efteråt se programmet och höra hur fula DE är? Inte nog med det - barnen då? De som ärvt sitt utseende av sin förälder? Föräldern som lät göra om allt för att det var så fruktansvärt FULT?
Tänker de överhuvudtaget inte efter FÖRE?
Nu ska vi tydligen inte längre behöva klä oss snyggt och sexigt mer eller lägga den perfekta makeupen - nä, nu ska vi vara snygga nakna!
Tanken bakom kanske är god men det hjälper inte - jag blir ändå så trött!
Trött på den här EVIGA utseendefixeringen!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






