Visar inlägg med etikett Smått oseriöst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Smått oseriöst. Visa alla inlägg

12 november 2017

Sluta röka, Persbrandt och sockerbitar...

I tidernas begynnelse, när jag var 15, började jag röka. Förmodligen för att det var tufft. Man liksom växte när man stod där på rökrutan och drog in Prince. Ja, det var tider det. Ung och oförstörd försökte man verka gammal och förstörd...

OCH

Plötsligt har det gått...vänta...ska räkna...31 år och så sitter man där...nu gammal och förstörd på riktigt...fortfarande storrökare.



Man bestämmer sig för att sluta...

OCH

Om det var tufft att börja röka så var det rena rama barnleken jämfört med hur det är att SLUTA RÖKA!

Cigaretterna har varit mina bästa vänner genom alla dessa år. I glädje och i sorg. I vått och torrt - ja...ni vet...allt det där man brukar säga. Har jag haft i nerverna (dvs ganska ofta) har jag rökt. Har jag varit glad (dvs mindre ofta) har jag rökt. Varje gång någon påpekat åt mig att det inte är hälsosamt att röka - jag borde sluta...



Har jag blivit irriterad (tadaa - dags att röka) och svarat att jag slutar SEN - när mitt liv ordnar upp sig, när det blir lite enklare att leva, när jag inte behöver det LUGN tobaken ger.

SLUTDISKUTERAT!

FAST

Det blir ju aldrig så?

År ut och år in och alltid dyker det upp någon ny, större eller mindre, katastrof som kräver energi och den energin måste sedan tankas med nikotin?

Det var liksom dags nu...

OCH

Det är ett HELVETE!

- "Ja, JAG slutade bara rakt av från ena dagen till den andra. Kall kalkon! Iiiiiiiiiinga problem överhuvudtaget och jag har inte saknat det ett dugg. Inte det minsta lilla. Kan jag...så kan du!"

GAH!

Här kör vi plåster!

OCH

Känns det allt för jävligt går jag ut och drar några bloss trots att de säger att man INTE ska röka när man använder plåster. Istället ska man tugga nikotintuggummi men ser ni - DET går INTE! De smakar skit (jo, jag inser nog själv ironin) och lämnar något konstigt i halsen som irriterar länge efter att man slutat tugga.

Jag saknar känslan av att dra in.
Halsbloss.
När man fyller lungorna till bristningsgränsen, håller andan...känner luuuuuugnet.

Istället ÄTER jag!
Sitter och stoppar i mig både det ena och det andra.
Äter ALLT jag hittar.

SOM

I SIN tur framkallat ett NYTT problem...

"Förstoppning som fortgår några dagar till några veckor förekommer ofta i samband med att man har slutat röka. Tobakens nikotin stimulerar ämnesomsättningen, så tarmen behöver en tid att vänja sig att arbeta normalt efter det man har slutat röka. "

*läs mellan raderna*
*rund som en boll*

Iallafall - och nu kommer vi till pointen i det hela. En biverkning av 24-timmars nikotinplåster är ökad mängd drömmar - oftast mardrömmar...

OCH

Jag bytte till såna igår - mest för att slippa undan värsta behovet av att röka på morgnarna. Med de jag använt de första sju dagarna har tiden mellan det att jag vaknat, fått nytt plåster på och det har börjat verka...ja...ni kan ju gissa...



Inatt har jag sovit oroligt!
Vilka drömmar!

I vanliga fall sover jag supertungt och minns inte mina drömmar överhuvudtaget. Jag somnar - totalt tomt - vaknar...

MEN

NU!!!!
Oj...oj...oj....

*kopierar in nattens fb-status för jag orkar inte skriva det igen*

"Ligger i sängen och funderar på hur STÖRD man blir av att försöka sluta röka.
Jag menar...
När man vaknar, om och om igen, med låten "Få int ja en körv - då hyppä ja i älva" spelande i hjärnan. Min lilla nikotintörstande hyperaktiva hjärna...
SOM
Just nu antagligen får för MYCKET nikotin. Jag bytte nämligen märke på plåster igår. Nu kör jag såna som ska sitta på ett helt dygn. Ville få bort värsta suget på morgonen. Istället slutade jag tydligen sova ordentligt.
MEN
Jag drömmer!
Djiiisus vilka drömmar!
Bland annat har jag tillbringat ÅR instängd i ett växthus tillsammans med ett gäng människor. Där bodde vi och trodde det var hela vår värld men det visade sig att väggarna var skärmar som visade filmer av böljande fält...sommar...vinter...höst...och vår då...
OCH
När sanningen kom fram - när illusionen av våra liv gick sönder, när filmerna stängdes av såg jag att vi EGENTLIGEN var i ett växthus...i Hirvlax...och bredvid fanns ett blåmålat hus med vit veranda med två höga, döda träd på gården.
Nå.
Mästaren bakom projektet hade på nåt sätt drogat oss för att få oss att tro att allt var ok men i samband med avslöjander smög sig FBI in (utklädda till städerskor) och slog ihjäl "mästaren" med golvmoppar. Inte såna där runda lurviga utan smala avlånga...
OCH
Efteråt var det full rumba med förhör, diskussion med psykologer, gruppterapier och fan och hans mormor. I den här delen av drömmen var halva vänlistan från facebook med...
FAST
Mitt i allt - när jag satt på genomgång med psykologen var jag plötsligt i en dubbelsäng. Naken...
OCH
Madrassen bredvid min...som först hade rena och vita lakan...fylldes sakta med blod...från en droppe...till en fläck...till konturen av en människa...
SEN
Vaknade jag.
IGEN.
Med "Få int ja en körv, så hyppä ja i älva" spelandes i huvudet.
Röksugen är jag också.
*suck*"

OCH

Efter DEN drömmen var det SÅ MYCKET MER!

Mina äldsta barn var små på nytt och stred så att stickor och strån flög. Jag försökte rädda orkideer (med tentakler och ögon) som höll på att dö. Min mamma hade flyttat in i ett fallfärdigt hus och bad mig hjälpa till att göra i ordning men varje gång jag försökte sopa gick något sönder. Jag plockade stenar som var underbart vackra på marken men när jag tog upp dem var det ruttnande köttbitar. Jag bodde i en lägenhet i ett hus och enda vädringsluckan i hela huset fanns i mitt kök så grannarna kom in JÄMT och öppnade eller stängde luckan beroende av om de tyckte att "det drog" eller "var kvavt". Jag liftade med en bil där frun körde och mannen satt i baksätet - han försökte övertala mig att "ta i mun" NÄR HANS FRU KÖRDE BILEN och jag försökte försiktigt få honom att ge sig utan att frun skulle höra vilket jävla kräk hon var gift med...det slutade med att jag fick GÅ - hann inte uppdatera fb med #metoo innan jag vaknade...m.m.

MEN

Favoritdrömmen inatt var helt klart när jag satt på Skorpans cafe´och drack kaffe och PERSBRANDT ville att jag skulle komma och sitta vid hans bord för han ville inte sitta själv. Han ville ha någon att prata med. Jag hade ingen större lust att gå dit - vad fan...jag hade ju "EGEN TID" men när han visade upp sin handflata och där fanns tre sockerbitar gav jag med mig (sockerberoende som jag är)  - på ett villkor - att jag fick fotografera honom där han satt med sina tre sockerbitar som han hade som lockbete...

OCH

Att jag fick tillåtelse att publicera fotot på min facebooksida för annars skulle INGEN NÅGONSIN TRO MIG!

Det fick jag!

Han poserade så villigt så...

MEN

Vartenda jäkla foto blev suddigt.
Gång på gång.

SEN

Utan att ha fått ett bra foto ELLER sockerbitarna!

Vaknade jag...

Med samma melodi ringande i huvudet som jag haft hela natten - varje gång jag vaknat...

Hade jag vetat det här när jag var 15 tror jag att jag tänkt efter lite extra!

30 juli 2012

Återvinningstips!


Dagens återvinningstips:

En av nackdelarna att ha en byst bestående av bassetöron på midjenivå (eller där den skulle vara om man nu hade nån) är att det blir så där mindre snyggt att klä sig i plagg där det inte passar att använda bh...

FAST

Om man sparar toapappersrullarna när själva pappret är slut kan man helt enkelt slänga öronen över varsin rulle och TADAAAA - problemet är löst!

HIMLA fiffigt tycker jag - imorgon ska jag testa min fantastiska ide`!



16 maj 2012

Rött är väl fint?


Idag fick jag en present - av min klasskompis - hon som kört med lustpartyn och ännu har skåpen fyllda av skojiga grejer som lär pigga upp både det ena och det andra...

FAST

Vad JAG ska med sådant till är ju en annan sak...

MEN

Iallafall så fick jag alltså en gåva - en förpackning hårfärg för hår "down there" som det så finkänsligt stod på paketet.

Vilken färg?
Knallröd!

Om jag skulle ha fått välja själv hade jag förmodligen valt grönt, en sån där mörkare variant som skiftar lite i grått - jag menar då MOSSGRÖNT. Det skulle väl passa perfekt - på ställen som får vara ifred år ut och år in växer det ju ofta mossa...

ELLER

Varför inte en sån där blågrön nyans? Typ alger eller sjögräs - min alldeles privata räkodling.

Nåja, det är faktiskt inget fel på rött heller - fiffigt sätt att minska på underklädesutgifterna - med rött underliv behöver jag bara köpa en matchande bh och VIPS så har jag ett matchande set...

OCH

Tänk så behändigt i december - varje gång jag har behov av lite julkänsla är det bara att gå en vända på toa!

Det blir nog bra det här,
ibland behövs faktiskt lite färg på tillvaron!

12 april 2012

Lustparty a la Anette


Häromkvällen, när jag hämtade hem dotran från stallet, sändes x3m´s "Sex o sånt" på radion...

OCH

Trots att min kära avkomma desperat försökte byta kanal (eftersom hon på något underligt vänster tycker det är skämmigt att hennes asgamla mor lyssnar på detta OCH dessutom gillar det)...


Lyckades hon inte - stället höjde jag volymen!

Japp, jag gillar det programmet - jag tycker det är jättebra att ungdomar (och såna som jag då) får svar på sina frågor - inte för att det ännu dykt upp någon fråga jag själv inte kunnat besvara...

MEN

Hej, man vet ju aldrig - plötsligt sitter jag där och får svar på något jag undermedvetet funderat över i hela mitt liv!

Iallafall - för mig är programmet en radioversion av frågeprogram typ "Jeopardy" - för varje fråga känner jag ett oemotståndligt behov av att svara - ta till exempel det där med att någon undrade hur man kurerar en svampinfektion - den kunde jag svaret på DIREKT...

Vad är ACETON!!!!!

(Kanske en kontroversiell metod men DUUUUH - det slutar åtminstone KLIA!)

Väl hemma (efter att dotran avlägsnat sig ur bilen,smällt fast dörren och rusat in inom loppet av 0,09 sekunder) fortsatte jag att fundera över det här med sex och samlevnad...

OCH

Även om min hjärna må fungera lite annorlunda - att den ibland hoppar från en punkt till en annan miltals därifrån och det för andra tycks vara svårt att hänga med då och då...


Finns det, enligt mig då, alltid en röd tråd...

FÖR

Nu övergick jag till att fundera över erbjudandet av att hålla ett "lustparty"!

När jag fick förslaget tackade jag genast nej - jag menar, vad ska JAG med ett sånt party till? Det är mannaminneevigheter sedan jag sysslade med sådant överhuvudtaget (inte party - SEX) - att vara värdinna för något sådant skulle vara dels skrattretande, dels att klassa mig som masochistisk och det är, om jag inte kommer ihåg alldeles fel, inte riktigt min läggning...

MEN

Nu har jag alltså ÄNDRAT mig - jag har tänkt om!

Jag kan visst tänka mig att ha ett lustparty OM det blir ett "lustparty a la Anette" - ett party med dekor från MIN tid - dammig spindelväv lite här och där i hörnen, dildos utkarvade ur mammutbetar, kyskhetsbälten gjorda av mässing och kondomer sydda av fårtarmar m.m - ja just det - såna där grejer som var oerhört pop på den tiden det begav sig.

Ett SÅNT party ska jag ha!

Datum är ännu inte bestämt men högst troligt blir någon kväll när dotran inte är hemma - intresseanmälningar tas emot via Facebook och mail!

Välkomna! ;)

19 mars 2010

"Stolt" Bassettägare

Husets tidigare ägare har murat in badrumsspegeln i brösthöjd på toaletten...

OCH

Häromdagen när jag susade förbi för att duscha var jag efter en liten stund tvungen att backa tillbaka...

FÖR

Något fattades?!?

Jag stod en liten stund framför spegeln och brydde min hjärna - det VAR något konstigt med bilden - någonting var fel men jag kunde för mitt liv inte komma på VAD?!?

TILLS

Jag plötsligt insåg den bistra sanningen - mina taxöron är inte längre taxöron - nuförtiden är jag istället stolt innehavare av BASSETT öron - "Varsågoda och ta plats - ändstationen hittas nu en bra bit längre ner!!"

I mitt stilla sinne hade jag ju planerat in ett "Nu får det nog snart vara slut på att "Lilla Damen" använder mig som napp" inom den närmaste tiden...

FAST

Efter den här upptäckten har jag ändrat mig - som jag sade till min mamma - "Låt ungen hänga där så länge hon bara vill för det är nog sista gången någon har någon glädje av DE DÄR överhuvudtaget"...

NÅJA...

Världen går ju knappast under av det här heller - det finns säkert positiva saker med Bassettöron också bara jag tänker efter. Jag kan kanske ha dem som knäskydd när jag skurar golv och som grytlappar när de riktiga är i tvätten - varför inte vrida dem ett par varv runt halsen istället för att sätta ut pengar på en ny halsduk?!?

Jag kommer säkert på något - jag menar, det finns ju tid att fundera - de lär knappast försvinna någonstans och OM de gör det är det ju bara att hala in dem igen!

02 december 2007

UTAN FÖR LÄNGE?

Aldrig är det bra...

FÖR

När jag är som vanligt - joplar på med ett flin som sträcker sig från öra till öra...



Undrar folk hur jag kan vara så GLAD jämt?

OCH

När jag sedan har en lite sämre dag och för en gångs skull inte babblar på om allt mellan himmel och jord med ljusets hastighet...

JA DÅ...

Då undrar de varför jag är så tyst?

Är det något som trycker mig?

ELLER

Har jag bara varit UTAN för länge?

Det här med att vara UTAN för länge är en standardfras - tydligen förklarar det ALLT!
Ingen skillnad om man är arg, sur, bitter, ledsen eller bara inåtvänd - ALLT beror på att man inte "fått" på länge!

OCH

Om det verkligen ÄR så att man måste "få" med jämna mellanrum så är det inte alls konstigt att man är lite smått irriterad emellanåt...



Nästa gång någon frågar vad det är som trycker mig - varför jag är så tyst?



Tänker jag, helt kallt, svara:

Jag har inte FÅTT på LÄNGE!

Ska bli intressant att se hur de reagerar!

14 september 2007

DAGENS TIDNING?

Städandet går lite trögt....

OCH

Just fick jag höra att jag tydligen är med i dagens tidning med bild och allt? En gammal bild - från 2002?

VILKET

Betyder att jag MÅSTE få tag på en tidning - jag prenumererar ju inte på någon...

Nu en historia - tack Kiika - den passade dagens sinnestämning PERFEKT ! :)

En man befarade att hans fru är otrogen mot honom. Han anlitade en
hemlig agent...den billigaste sådan...en kines.

Efter några dagar fick han brevet...

Most honorable sir: You leave house. I watch house. He come to house. I
watch. He and she leave house. I follow. He and she go in hotel. I climb
tree. I look in window. He kiss she. She kiss he. He strip she. She strip
he. He play with she. She play with he. I play with me. I fall off tree. I
not see.

No fee, Chen Lee

(Och OM nu någon kommer på tanken att kalla mig rasist för det här skämtet så GLÖM DET och satsa energin på något annat istället!)

Nu ska jag söka dagens tidning...

237 ANLEDNINGAR TILL SEX


Det här med sex och kärlek är inget jag direkt saknar men jag brukar ändå roa mig med att läsa tidningarnas råd om hur man, som singel, ska träffa någon eller hur man som par ska hetta upp sitt sexliv.

För det mesta finns där inget nytt - det mesta är sådant som ALLA kan komma på bara de tänker lite logiskt men ibland finns där små godbitar.

Nu har Expressen en lista över 237 anledningar till att folk har sex...

Till exempel:

Jag ville känna mig närmare Gud.
HA! Jag KÄNNER honom som svarat det - det MÅSTE vara ett ex! När jag en gång frågade vad Gud hade med vårt sexliv att göra - varför han alltid ropade ÅH GUD i stundens hetta svarade han att han varje gång flyger upp och rycker Gud i kjolarna. BRA svar! Jag har många gånger undrat vad han sysslar med idag men nu vet jag åtminstone att han läser Expressen!

Jag ville ha något att berätta för mina kompisar
Ja, det är hemskt när man träffar på människor som man inte har något att tala om med - äckligt pinsamma tystnader...

Personen var känd och jag ville kunna säga att jag haft sex med honom/henne.
Jasså? Jag trodde man skulle vara tyst om de kändisar man haft förhållande med? Tydligen har jag missuppfattat saken? Nå, isåfall kan jag berätta att...haha...GLÖM DET!

Jag var gift och då ska man ha det
NÄNÄ, dagens nyheter till dig - har du väl fått ringen på fingret kan du slappna av - du har gjort ditt!

Jag ville göra slut på relationen
Hehe, den var bra! Urusel i sängen och trött på förhållandet? Inga problem - ligg med honom eller henne!

Jag trodde det skulle hjälpa mig att fånga en nu partner.
Väntas nu? Nu hänger jag inte riktigt med?

Jag ville vara trevlig
Nästa person som påstår att jag är trevlig får banne mig en smäll!

Det blev en vana
Ja, det är för jäkligt hur snabbt en sak kan bli en vana.

Jag ville ha en andlig upplevelse
Det bara MÅSTE vara min ex som svarat det!

Jag behövde ett hack till i sängstolpen
Oj då - den här tycker tydligen om hårdhänt sex!

Jag ville se hur det var att ha sex med en annan person
Jo, det är klart...ibland tröttnar man kanske på handarbete!

Jag trodde det skulle få mig att somna
NU fattar jag varför jag alltid är så trött!

Det skulle skada mitt rykte om jag sa nej
Kära du som svarade detta: det skadar ditt rykte betydligt mer om du säger ja men det kommer du att förstå EFTERÅT!

Det var en tjänst åt någon
Jaja, tjänster och gentjänster har man ju hört talas om men NÅGON måtta får det väl vara?

Jag ville bättra på mitt rykte
Jajamensan - fin logik i det!

Personen luktade gott
HÄR har vi någon som gillar dofter mer än jag!

MEN

ALLVARLIGT talat - när man läser de orsaker som folk har för att ha sex blir man ju OROAD!

ÄR människor så där beräknande?

På riktigt?

Jag är glad att jag är singel och slutat med sånt överhuvudtaget!

28 juni 2007

NUNNAN I VÄGGEN


I min bokhylla har jag en del böcker skrivna av Victoria Holt - nu när jag räknar dem ser jag att det mer exakt är hela sju stycken. Holts böcker är gullegullitteratur som gullegull var DÅ - förr - när allt var så mycket bättre.

Sött, rart och tämligen oskyldigt. 

Vad som däremot INTE är oskyldigt är alla förbannelser som hon plockat in som krydda - det är ond bråd död och lemlästning för halva slanten.

Sånt som piggar upp - utan dem skulle det bli FÖR sliskigt!

Som till exempel den jag läste inatt - där var det en nunna som inte kunde bete sig och som straff murades in i väggen! Jajamensan - så kunde det gå om man snuskade till sig utan att vara gift!

MEN

Det fick mig att fundera...

Murade de faktiskt in folk i väggar? PÅ RIKTIGT? Eller är det bara i böcker?

När man läser slotts och gårdars historia så tar var och varannan upp att "här har vi då Lisa von Leonberger som ENLIGT LEGENDEN blev inmurad i väggen på grund av sina okyska göranden och låtanden".

Enligt legenden ja!

Varför finns det inga skriftliga bevis? 

Jag menar - var och varannan skrev väl dagbok på den tiden?

11.1Välsignad dagbok!
Idag hafer jag haft en fruktansvärt tråkig afton. Min högt älskade väninna Lisa hafver öfvergifit mig och blifvit inmurad i väggen på grund af sina otuktigheter med Börje. Jag hafver icke haft någon att leka med. Min högt älskade moder säga att vi bör skaffa mig en ny kamrat för Lisa kommer icke att plockas ut från väggen utan hon skall få sitta där till tidernas ändelse.  

Ps.Börje äro i skampålen på torget - vi voro och besåg honom när vi besökte stånden för att inhandla kålrötter till middagen. 
FAST

Jag borde nog inte sätta mig in i saken djupare än så här - det KAN ju ge mardrömmar! 

FÖR

Om JAG levt DÅ hade det nog inte tagit länge innan jag smättades fast i väggen som en annan gobeläng.  Inget vidare trevligt öde!

Önskar er en jättefin dag - här har vi storm - hoppas ni har bättre väder!

04 juni 2007

P-PILLER & ANNAT SKIT!


Läste idag på Expressen och Aftonbladet om hur farligt användande av p-piller kan vara.

Om jag ska beskriva preventivmedel så väljer jag ett av Sampes uttryck:: 

DET är ett satans påfund!
 
För det ÄR det ju!
 
Religionsmässigt sett är det en synd att undvika graviditeter - jag börjar sakta men säkert luta åt att alla problem som preventivmedel ställer till med är ett slags STRAFF och om det råkar finnas några som helst tvivel på att Satan skulle vara en karl så borde de förvinna tack vare vetskapen om att det alltid är VI  KVINNOR som drabbas av alla bieffekterna.
 
I mina ungdomsår (i tidernas begynnelse typ) använde jag p-piller. Varje dag skulle man komma ihåg de här jäkla tabletterna annars kunde det gå illa. Tabletterna hade olika färger men varför vet jag däremot inte - antingen var det bara för att de skulle se mer aptitliga ut eller så var det för att underlätta för såna som mig att minnas när man tagit någon sist?
 
Det tog iallafall inte länge innan jag upptäckte att man kan mixtra med dem - man kunde själv bestämma kroppens biologiska perioder och det var ju ganska behändigt! När jag nu pratar med ungdomar som JUST NU äter p-piller så märker jag att DE också sysslar med det - vet man att det är dags för en blodig period en helg som man INTE vill ha den på så kan man knapra lite extra en tid eller sluta tugga dem en vecka i förtid. Det kan knappast vara bra för kroppen!

Efter att jag fött barnen var det dags för någon annan lösning. Eftersom jag ammade ville de inte att jag skulle stoppa i mig allt för starka preparat (som p-piller) och efter en och annan diskussion så kom vi fram till att det här med SPIRAL kanske skulle vara en bra ide´?

Tid bokades in och hormonspiral beställdes (på den tiden var man tvungen att beställa dem - det fanns inga på lager). När dagen kom gick jag på darrande ben till rådgivningen eftersom jag fått informationen att det eventuellt kunde göra LITE ont att få den på plats men att smärtan snabbt skulle gå om. Visst gjorde det ont men DET skulle jag ha accepterat om det inte varit så att skitet inte fastnade! 

Läkaren vände, vred och bökade men INTE att den blev kvar där inne. Ny tid bokades in och ny spiral beställdes. Följande gång samma sak - vända, vrida och böka men NÄPP - ut kom den igen! Den här gången hade vi däremot GARDERAT oss och beställt TVÅ spiraler så när den första inte fastnade så testades en annan och tro det eller ej - den här gången funkade det!  

Glad i hågen, trots oerhörd ömhet i rumpan, gick jag hem - nu var jag skyddad kvinna med hormonspiral.

Hormonspiraler beter sig lite olika hos olika människor - en del slutar blöda helt och hållet medans andra blöder lite hela tiden. Gissa om jag hörde till FEL kategori??? Dessutom tog det knappt en månad innan den bestämde sig för att komma ut av sig själv.

Är man glapp så är man!



Dags för en ny grej då!

Den här gången var det test med preventivstavar. På den tiden var det fem stycken som stoppades in under huden på armen - nu är det väl bara en eller två. Fem stycken stavar trycktes alltså in under huden och där skulle de stanna i fem år - fem år framöver skulle jag vara SKYDDAD utan att ens behöva fundera på saken!

Den första tiden efter att jag fått dem gick jag ner i vikt - jag hade ju just fött barn och det FANNS  en del att tappa. Viktminskningen gjorde att stavarna började skava upp huden inifrån och det gav ärr som aldrig kommer att försvinna. Dessutom började stavarna VANDRA - de stannade alltså inte på sin plats utan skavade iväg åt olika håll. Efter en tid började jag gå upp i vikt och allt eftersom vikten ökade minskade lusten. 

Stor vits med preventivmedel när man ändå inte har någon lust!

Många olustiga år efteråt togs stavarna bort och DET var då ett helsike i sig - eftersom stavarna gnagande grävt sig in i min hud och dessutom vandrat iväg på sina egna stigar tog det LÄNGE innan läkaren fått ut dem. Hon drog, slet och SVOR (jo, hon gjorde faktiskt det - GROVT!) men till slut var de ute - det vill säga alla utom EN som hon missat -  den kommer förmodligen att ge framtida arkeologer något att fundera över men det bjuder jag på. 

När stavarna var borta tog det ETT ÅR innan lusten kom tillbaka.
 
MEN
 
Lust = Preventivmedel!
 
Dags igen alltså!
 
Nu var jag redan GAMMAL (enligt preventivmedeltillverkarnas sätt att se det) och dessutom RÖKARE - nu måste jag verkligen se upp med vad jag stoppade i mig.
 
Det blev minipiller.
 
Såna där pyttesmå tabletter som man tar, i stort sett, på MINUTEN varje dag.

Bara att sätta påminnelse i telefonen - varje dag en viss tid tjöt den till:

- NETTE!!!! TA DIN TABLETT!

Samma sak med de här - så fort de verkligen började göra effekt ökade vikten och lusten förvann. 

Ännu en gång - stor vits med preventivmedel när man ändå inte har någon lust!

Tänkte byta till p-ring som påstods vara så himla bra. Undersöktes, fick recept, köpte ut och upptäckte sedan att den har samma effekt som p-piller SOM i sin tur inte rekommenderas för rökare över en viss ålder. Den får verka bäst den vill i mitt medicinskåp istället. 

Lukten av kondomer får mig att må illa. Vad hjälper det att de gör såna som doftar än det ena, än det andra? 

Som en av mina väninnor sade:

Doften av rosor och lukten av fisk passar inte riktigt ihop!

Coitus interruptus är ju ett alternativ - ett verkligt avslappnande och romatiskt sådant!

NOT!

Preventivmedel är alltså ett satans påfund!

Han borde helt klart vara en kvinna så att KARLARNA skulle få känna på hur det är att testa en massa konstiga saker och bara få en massa bieffekter som tack!

Jag tackar högre makter för att jag upptäckt mitt FRIGIDA jag och inte längre behöver bry mig om preventivmedel överhuvudtaget! 

Önskar er alla en riktigt bra dag! :)

09 maj 2007

SMS & LIMERICK


Idag påstod min telefon att sms-minnet var fullt? Här köper man en telefon med MEGAMYCKET minne så att man ska kunna spara alla roliga sms och så blir det ÄNDÅ fullt.

FÖR 

Ibland får man ju riktiga godingar och det är ju just DEM man vill ha kvar!

T.EX

Polisen har hittat ett kvinnolik med kaffebruna tänder, skrumplever, skitiga fötter, hängpattar och extremt slapp stjärt. Sms' a mig så jag vet att du lever. 
OCH

Jungfru Maria, villig och våtropade till Josef att - Nu är jag k*t!
Josef gav Maria ett saftigt pul
detta är grunden till att vi firar jul!
God Jul!


Lite småsnuskig julhälsning men småsnuskigt brukar ju alltid gå hem...

VILKET i sin tur (osökt) får mig att tänka på den limerick som FÖR EVIGT fastnat i mitt huvud!

När jag jobbade på Birka Princess hade vi Limerick-tävlingar - alla passagerare fick, om de ville, lämna in en limerick och så kunde de vinna något (förmodligen en kryssning eller något i den stilen). Jag minns inte en enda av alla dessa limerickar förutom EN - och det är just DEN jag tänker dela med mig av nu. 

Det var en tjej ifrån Lidan
som hade sån klåda i slidan.
Hon for som en raket
över ett taggtrådsstaket
med ett ben på vardera sidan! 

JÖSSES vad jag GILLAR den!

Har ni fått roliga sms / kan ni någon bra limerick?
Vilken? Vilka?

23 april 2007

VAR TUSAN ÄR MIN TVÄTTGEN?


Det REGNAR ute!
 
Varför gör det DET?
 
Jag LÄSTE faktiskt igår att de lovade varmt och skönt väder till måndagen - ok, det var på Aftonbladet, gällde ett annat land och förmodligen till på köpet Skåne men ÄNDÅ! Om det nu en gång STÅR att det ska bli varmt och vackert så RÄKNAR jag med det!
 
Hade jag vetat att det skulle regna hade jag ju inte lämnat tvätten hängandes där ute igår kväll. Jag hade faktiskt tagit IN den. Nu är den fem gånger blötare än vad den var när jag hängde upp den.
 
Och jag är sur!
 
Det här med tvätt är INTE min grej! Om jag skulle undersökas - om forskare skulle kolla upp hela min genetiska sammansättning och upptäcka att en pyttepytteliten del fattas - en pytteliten del som finns hos alla andra människor utom mig - ja, då har de hittat genen för tvätt!

Jag tror inte den finns hos mig - jag är tämligen säker på att den fattas!

Jag HAR försökt - jag försöker KONSTANT! 

Innan jag fick barnen var jag en slarvmaja - de som kände mig redan då kan intyga vilken röra det alltid var omkring mig. Röra är kanske en smärre underdrift - det var ren skär KAOS! Jag hatade att städa, diska och tvätta kläder - för att inte tala om att laga mat. Hela lägenheten var ett katastofområde uppbyggt av damm, disk, smutstvätt och pizzakartoger. 

Så blev jag gravid. Inom en vecka, d.v.s. INNAN det ens visades på något test, kröp jag på alla fyra och SKURADE GOLV! Jag kunde inte undgå att fatta att NÅGOT var annorlunda? Nu var det något som definitivt inte stämde?

Andra kanske blir stinna av HCG vid graviditeter - jag pumpades full med städ-, och diskhormoner och tydligen var  nivån så hög att det ännu finns halter kvar.

Laga mat-hormonen dök däremot inte upp. Varför skulle den göra det? Jag var sambo med en som tycktes vara född till att laga mat - ingen skillnad VAD han gjorde smakade det gudomligt. Han ville (konstigt nog) inte att JAG skulle göra mat - enligt honom fanns det INGEN i hela världen som kunde få mat så smaklös som jag. Kanske gjorde jag det undermedvetet med flit? Jag kanske är smart innerst inne?

Så blev jag ensamstående med två barn och var TVUNGEN att laga mat. GUD vad tråkigt! OJ vad jobbigt. Ibland måste man ju bara syssla med sånt man inte tycker om så jag bet ihop och stod suckande och stönande vid spisen.

TILLS

Jag i januari fick mitt lilla hjärnsläpp. Kanske det inte var någon propp eller epileptisk störning? Kanske det helt enkelt var något som "föll på plats"? Området för "födofixning"? Plötsligt fick jag ENORM lust att laga mat - köpte in grytor, pannor, kokböcker. Möblerade om hela huset så jag kunde få in en köksö i köket. Nu blev det plötsligt roligt! 

MEN
 
VAR TUSAN ÄR MIN TVÄTTGEN?????
 
Jag är väldigt duktig på att trycka NER tvätt i maskinen men det verkar vara en oöverkomlig sak att FÅ UPP den igen. Vet ni hur tvätt LUKTAR efter att ha legat blöt instängd i tvättmaskinen i ett par dagar? Tro mig - bara att tvätta om den igen!

OCH SÅ RULLAR DET PÅ!

Jag har dessutom min tvättmaskin i källaren. Det finns MILJONTALS spindlar i källaren som tycks VAKTA min tvättmaskin. Jag tror de har ett medborgargarde där nere vars uppgift är att köra bort mig OM jag mot förmodan får lust att tvätta.  Det hjälper inte direkt till!

Jag HAR en torktumlare men den vågar jag knappt använda mer för då hamnar jag säkert på Aftonbladets svarta lista under "KLIMATHOTET" och om jag, mot förmodan, får UPP min tvätt och till och med får den UPPHÄNGD...

Ja då jäklar - DÅ BÖRJAR DET REGNA!

TROTS att de säger att måndagen ska vara varm och skön!